Det er falskt å si at man ikke bryr seg om lesertallene

Å si som blogger at man ikke bryr seg om lesertallene ville være falskt og langt ifra sannheten, det er KLART jeg bryr meg! Når man legger ned jobb i dette så ønsker man jo resultater, men det beste med dette er kommentarene og tilbakemeldingene, jeg bryr meg ikke lenger så mye om hvor mange som er innom hver dag, og fokuserer mer på sidevisningene, hvor mange sider på bloggen som blir vist og hvor lang tid hver enkelt leser bruker her inne, det er jo det som betyr noe! Denne bloggen, bloggen om rusen og min egen kjærlighetssorg har faktisk vært på bloggtopplisten over hele Norge helt siden Februar da jeg startet å blogge, og DET tar jeg til meg! Det er ikke mange som klarer å holde seg på denne listen over så lang tid. Jeg kunne funnet på overskrifter som sjokkerte og som dere klikket dere innpå for så å og finne ett meningsløst innlegg om hva jeg spiste til middag eller alle klærne jeg har kjøpt meg, men jeg ønsker ikke å ødelegge denne bloggen, jeg ønsker å ha en rød tråd og en mening.

Dette er først og fremst en livsstilsblogg, om min store forandring i livsstil og hvordan jeg møter på problemstillingene jeg selv ikke har kunnet lest meg opp til. Noen ganger står jeg der og får kastet på meg noe jeg ikke så komme, og tenker at det er greit å få dokumentert det her, for min egen del og alle andres. Den handler også om den hektiske hverdagen min på privaten og i arbeidet med selvhjelpsgrupper, og alle disse fantastiske tingene jeg opplever i en rusfri hverdag.

Å ha en stemme har blitt viktig for meg, og jeg akter å bruke den når jeg føler jeg har noe viktig på hjertet. For bare 1år siden holdt jeg alt inne, og å lage en blogg om livet mitt ville være helt fjernt, nå får jeg ut alt, så jeg slipper å gå og bære ting med meg videre, og på mange måter tømmer jeg meg her til dere. Jeg tenker at alle trenger ett sted og tømme seg, få ting ut, om det er i musikken, naturen eller trening så trenger vi og avreagere, dette er min arena og jeg ønsker at alle andre finner sin måte 🙂 bloggen er mitt talerør, den har vist meg at jeg har en viktig stemme, at jeg betyr noe og at jeg kan klare det jeg bestemmer meg for, den er en av disse byggesteinene jeg snakker om, den hindrer meg i å gå tilbake! 

Jeg tror veldig mye spennende kommer i fremtiden, jeg bare kjenner det på meg, og jeg sitter med en tanke i dag! 

Jeg fatter ikke at rusettervernet turde å gi meg ansvaret den gangen, etter bare 2mnd edru valgte dem og gi meg ansvaret for en gruppe, ga meg ansvaret for all organisering og oppstart og bare peisa på! Ingen andre hadde gjort dette, men dem trodde på meg, helt uten å kjenne meg en gang, jeg sa ja til å være leder for en gruppe jeg ikke ante noe om, og jeg fikk panikk da jeg forstod at jeg måtte gjøre det slutt med rusen min. Jeg som hadde driti meg ut så mange mange ganger før, stod der med ansvar for å holde meg edru, for å endre livet for å kunne yte for andre, og det er det beste som har skjedd meg! De gangene jeg har kjent på sug eller latt frustrasjonen gå så langt at jeg var nær å sprekke, så hører jeg stemmen til Eysteinn i bakhodet, og jeg ser for meg gruppa mi, og tanken på å måtte gå tilbake til dem og si at jeg nok en gang har sviktet. Det hindrer meg i å se meg tilbake, og etter den gangen har jeg aldri igjen på alvor vurdert og ruse meg igjen. Dette er en av disse viktige byggeklossene i livet mitt, de som hindrer meg i å måtte leve med konstant russug, de som gir meg ting jeg virkelig brenner for, og som holder meg gående, jeg trenger og skape og være kreativ, og jeg får frie tøyler til å utfordre meg selv igjennom denne gruppa og organisasjonen. Noen ganger blir jeg kastet foran bussen, som når Eysteinn ringer meg og ønsker intervju når jeg sitter på ferjen, jeg blir kastet inni det, og sitter igjen med adrenalin og mestringsfølelse, noen tror på meg og bruker det! Det føles helt fantastisk!

Jeg kommer til å fortsette dette arbeidet i mange år fremover, jeg ser på veien at jeg selv overhode ikke er frisk, jeg merker i traumene mine at jeg har en lang vei og gå, men nå har jeg noen å gå denne lange veien sammen med, jeg har funnet familien min, og jeg unner hver og enkelt av dere dette. Dette anbefaler jeg dere alle! Spre ordet, vi behøver ikke å sitte aleine om tingene, vi har ett valg og det finnes fellesskap for alle.

Ett ønske om en magisk søndag til dere alle <3 jeg har laget meg en liste over ting som skal gjøres, for da er det større tjangser for at det blir gjort, jeg er ett enkelt menneske men har blitt veldig treig i kroppen og lite effektiv 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg