Det er enkelt og slutte og ruse seg

Nå har jeg hatt to fantastiske dager på rad og det er disse dagene jeg prøver å ta med meg videre, der alt bare glir så lett og jeg ikke behøver og anstrenge meg så voldsomt for og bare være til. Det er på disse dagene rusfriheten bare er verdt det! der alt man legger ned i arbeide for og holde seg på rett kurs bare gir mening og jeg tror at uten disse dagene og øyeblikkene ville det være vanskelig og være meg.

Det er kjempeenkelt og slutte og drikke og ruse seg, det er da jobben starter! det er å holde seg rusfri over tid som er utfordringen og på en rar måte føler jeg meg utvalgt til å klare dette her. Hver eneste gang det kommer en nedtur så blir jeg så vanvittig fokusert på og gripe fast i alle disse verktøyene jeg har bygd meg opp, jeg griper fatt i dem og låser kjeven og holder meg fast for livet.

For dette er faktisk kampen om livet og jeg overdriver ikke når jeg sier det. Det finnes ingen ønske om å være en dramaqueen når jeg sier dette, men om jeg drikker igjen så dør jeg faktisk. Jeg kunne valgt og bare fortsette i den duren jeg holdt, jeg kunne gjort som før og bli utskrevet fra sykehuset og glemt det legen fortalte meg, jeg tror hun reddet livet mitt den gangen. Jeg behøvde noen som fortalte meg sannheten, og ordene hennes tok jeg til meg for første gang. Jeg ble fortalt at om jeg valgte å dra hjem og drikke igjen så ville jeg ikke ha lang tid igjen, med en blodsykdom som var alvorlig og en knekt rygg. For første gang ga ordene hennes mening og jeg bestemte meg den dagen om å ikke ruse meg igjen. 

Det er så mange tilfeldigheter til at jeg faktisk sitter her i dag, jeg kunne vært så mange andre steder men jeg vet med sikkerhet at jeg ville være død om jeg fortsatte og drikke den gangen.

Når jeg sier at jeg dør om jeg starter og drikke igjen, så sier jeg ikke det for å blåse noe opp eller gjøre det større enn det er, jeg sier det fordi det er sannheten… Dette er sannheten om meg og veldig veldig mange andre, for rusen plukker ut mennesker etterhvert og jeg kjenner faktisk ikke så mange som har mistet så mange som meg selv til denne dødelige sporten rusen faktisk er.

Jeg NEKTER og gå i enda en begravelse med en tanke om at jeg kunne gjort mer for å unngå den, jeg nekter å bare snu ryggen til alle mine venner og det som før var min familie, jeg nekter å bli høy på meg selv og ta avstand ifra dem som lever livet som før var mitt, og jeg akter å gjøre noe for fremtiden deres. Min stemme er viktig, fordi jeg faktisk har klart dette her, JEG! som var helt fullstendig uten håp har klart og karre meg til ett normalt liv som jeg faktisk nyter! det er en mening med at jeg har klart dette, meningen er at jeg skal ut og spre ordet og gjøre det lettere og være en sliter i samfunnet.. ..

I den store sammenheng er jeg ingenting, jeg er en liten fis i forhold til mange andre som taler samme sak, men den er så jævlig viktig for meg at jeg akter å bruke min stemme rett! 

Jeg er så stolt over denne bloggen og alt den står for! tenk at en blogg om rusen i dag er på 12.plass og hele 4000 unike lesere har vært innom! jeg er målløs! 

 

Her er gruppa dere ikke vil gå glipp av!

Jeg har oppdatert gruppa jeg har til bloggen på Facebook! Her vil jeg poste alle nye innlegg slik at det blir lettere og følge med! Meld dere gjerne inni denne gruppa ved å klikke på linken! ❤️https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

5 kommentarer
    1. Jeg sender deg alle mine støttende tanker, og tenker at du må være i stedet for min datter. Hun har absolutt de samme evnene som du, men har ikke tatt de i bruk. Jeg følger deg med hjertet.❤️

      1. ❤️❤️❤️ håper hun finner utav det og tar grep om dette livet. Det er for dyrebart til og ruse bort rett og slett. Rusen gjør deg blind, og nå ser jeg klart igjen ❤️🌹

    2. Dette var en ny gruppe om jeg kom over. Så innmari flott at du har kommet deg ut av denne rusen. ❤️ Ser virkelig opp til alle som klarer det. Har et barnebarn på 21 år som dessverre kom bort i gale venner, om man kan kalle dem det, og er nå på avrusning. Jeg ser opp til henne, og er glad i ho. Ho er fosterdatter til min datter og hennes eks, og har vært hos oss i 6 år. Har 2 barnebarn utenom, bl a en gutt som er adoptert fra India. Jeg ba denne jenta om å kalle meg bestemor fra første stund, ig det har ho gjort. ❤️ Du som har vært igjennom dette, kan nok svare på et spørsmål som plager meg litt. Jeg har snakket med mitt barnebarn, men det er en stund siden nå. Har sendt mld og ringt mange ganger, en stund siden nå, men ho svarer ikke. 🤔 Vet at hi snakket med en søster av meg for ca 1 uke siden. Men, altså ikke meg. Regner med at ho har mye å stri med, har bare vært borte ca 3,5 mnd. Vi snakket mye i starten. Hvordan kan jeg nærmer meg henne. Har tenkt å vente på at ho sjøl tar kontakt, for ho vet jo at jeg har prøvd. Regner med at dette er rette måten, eller hva sier du. 🤗 ❤️

      1. Oj det var sannelig ett komplisert spørsmål, men jeg tenker at barnebarnet ditt vet at du ønsker kontakt, og hun vil nok ta kontakt med deg når hun er klar. Jeg regner med innleggelse fører med seg mye skam og en behandling er alltid tøff på både kropp og sinn. På en annen måte ville jeg sendt henne en melding i ny og ne for å minne henne på hva hun betyr for deg! vi trenger alltid å vite at vi har mennesker i ryggen våres, uansett problematikk. Det er ett stort og bra steg og legge seg inn, jeg vet hvor vanskelig den terskelen der er. Jeg håper alt ordner seg og at når hun er klar er du den første hun ringer <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg