Det er en mening med alt som skjer

Jeg har opplevd for mange ting igjennom livet til og tro at alt er tilfeldig, jeg tror ikke på tilfeldigheter lenger og tror at alt har en mening. Selv om man ikke ser meningen der og da, viser det seg i ettertid at alt skjer av en grunn. 

Det er en mening med at vi alle skal være her i dag, det er en grunn til at akkurat vi er her på kloden og jeg føler at vi alle har en mening med å være her. Etter at jeg startet og tenke slik har det blitt lettere og forholde seg til fortiden min, jeg tror det er en mening bak all dritten jeg har gjennomgått og at jeg nå skal vise andre at det faktisk er mulig. 

Man lærer av alt man har gjort, skal gjøre eller planlegger og gjøre, man utvikles hele veien og får ett bredere syn på ting. Tenk hvor fantastiske vi mennesker er bygd opp! vi kan faktisk reise oss når vi har gått igjennom det verste man kan oppleve, og fortsatt være ett godt menneske. Mange mister hjertet sitt på veien fordi man må være så hard i motgangen, jeg er glad jeg er en av dem som fikk beholde mitt for nå nyter jeg av og være oppriktig glad i alle rundt meg, for første gang.

Livet blir ikke perfekt bare man gjør slik eller sånn, ei heller når man kutter rusen. Livet er fylt med utfordringer og tester og man får kastet på seg problemer og små bomber hele veien, bomber som ville knust deg om du ikke hadde vært utsatt for alle disse utfordringene i fortiden. Man lærer seg hvordan man går forbi dem uten og ta skade lenger, og man blir klok av skade. 

I denne prosessen har jeg funnet ut at andre mennesker faktisk ikke er overlykkelige hele tiden, det var en periode der jeg trodde at alle andre hadde en konstant glede i seg og at jeg var anderledes og dømt til og ruse meg for resten av livet. Disse øyeblikkene alle snakket om men jeg ikke forstod er denne overlykkeligeheten, det er små øyeblikk og ingen konstant greie. Man bruker disse blaffene av glede når ting ikke er så fantastiske rundt deg. Det er ingen som går med denne lykken døgnet rundt, og det er ingenting galt med mennesker som ikke føler på den. 

Meningen med livet må vel være og bare holde seg fast i karusellen og faktisk nyte turen, plukke opp all kunnskap du kan til neste runde.

Jeg tror det er en mening med alt som skjer, og alt handler om hva du gjør med livet ditt.

Her er gruppa dere ikke vil gå glipp av!

Om dere liker denne bloggen og har lyst og følge med videre så har jeg laget en gruppe til bloggen der jeg poster alle nye innlegg og små overaskelser! meld dere inn via linken her og vær med meg videre i denne rusfrie tilværelsen!  ❤️https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

4 kommentarer
    1. Reflekterte gode deg Monica. Livet er opp- og nedturar og vi veks ofte og vert sterkare på begge. Kanskje vanskeleg å forstå det når vi står opp i det og er megaslitne, men vi menneska er utrulege skapningar som klarer meir enn vi trur. Så kjekt å sjå deg ute på tur og lese om alle positive tankane dine. 🥰 Ha ei flott påskeaften saman med dine 🐣🐤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg