Den største dagen i mitt voksne liv! Jeg har klart det!

I dag har jeg bursdag, juleaften og nyttårsaften på en og samme dag, i dag er dagen her som jeg har ventet så lenge på, denne dagen som jeg aldri hadde trodd ville komme! Jeg har vært edru og rusfri i 1år i dag, jeg har fått livet i gave og funnet meg selv og faktisk klart dette her! det er nå livet starter føler jeg, nå er jeg sikker på valget og det er ikke lenger en fase, det er offisielt på en helt annen måte og det er surrealistisk og være meg i dag.

Tomheten er tilbake, den samme tomheten som da jeg klarte lappen og satt med den samme følelsen som nå. Det er ikke det at jeg ikke blir glad eller er stolt over meg selv, men det er så stort og ta innover seg og jeg har jobbet så hardt for dette og det vil ta tid og ta innover seg denne 1årsdagen for rusfriheten min. Dette viser bare at når du aldri gir deg og er sta som faen så når du så langt du ønsker! jeg har så mange ting jeg ser frem til og så mange planer i bakhodet som bare venter på og komme ut i liv, jeg har en stabil hverdag som ikke inneholder rus eller sug, jeg finner roen i å sitte her på lørdagskveldene og se tv sammen med min kjære og føler ikke dette higet etter å komme meg ut, og jeg har faktisk laga meg ett skikkelig liv uten! hvem i all verden hadde trodd dette her for ett år siden?

Jeg føler at jeg har vunnet i lotto! jeg føler jeg har fått livet mitt i gave, og hver gang jeg kan møte barna mine med ett rusfritt sinn så ser jeg virkelig vinningen i dette spillet, hver gang jeg møter ett nytt menneske og slipper det inni livet mitt innser jeg hvor store murer jeg har bygget rundt meg selv, og jeg er trygg igjennom det hele. Jeg vier livet mitt til å endre situasjonen til menneskene rundt meg, og jeg får høre solskinnshistorier om hvordan det har gått i ettertid, det er da jeg har det som best! når jeg ser at mennesker rundt meg har forstått hva livet faktisk handler om, uten rusen! jeg fikk en kommentar her en dag, som traff meg skikkelig for da innsåg jeg at det jeg har lagt ned i dette mennesket faktisk har funket! han sa “vi har drukket nok vi to Monica”, og da gikk det strålinger igjennom kroppen min, for da forstod jeg at han faktisk har innsett alvoret, og vil klare seg langt! det er dette jeg lever for, jeg baner vei og håper at andre følger meg, fordi for meg var det virkelig ingen håp og det vet alle rundt meg. Når jeg klarer dette, klarer alle det!

Mange ganger har jeg fått kommentarer om at jeg ikke må brenne meg ut i dette arbeidet, og først nå har jeg funnet en balanse i det hele, jeg legger ikke sjelen i tingene lenger og lar ikke dårlige resultater gå innover meg, jeg lever mitt liv som jeg ønsker det og fokuserer på meg først og fremst. Det har tatt tid og komme til dette punktet, der man hjelper andre uten å bli utnyttet eller brukt, men akkurat nå føler jeg at jeg er på riktig plass. Alle trenger dette ene mennesket som ser en, og jeg var så heldig og finne mitt menneske og nå ønsker jeg å være dette for andre. Vi trenger noen som tror på en, og som hjelper en å legge ting til rette og rydde opp, man trenger så vanvittig mange ting den første tiden som rusfri og jeg ønsker å formidle ut disse tingene, det skjer ikke over natten og det har tatt meg enormt med tid og faktisk klare dette her. Når man kjenner det i sjelen at man ikke orker å kaste bort ett eneste sekund mer på rusen, tror jeg man er på riktig plass. I dag har jeg nådd en milepæl, i dag er det 1år siden jeg tok min siste pils, falt ned trappen og reddet livet mitt. Jeg var på riktig plass til riktig tid og jeg ønsker å vise hele verden hvordan man skal klare å gjøre dette uten å måtte knekke ryggen først! Jeg vet at jeg kan gjøre en forskjell og jeg akter å gjøre det!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg