Den sosiale angsten har hemmet meg

Det er en ting her i livet jeg er så ferdig med, og er så lei av at jeg holder på å spy av!  Og det er denne rugende angsten som kan komme som kastende over meg og overta meg helt fullstendig, helt utav det blå og som regel på grunn av ting som ikke i realiteten er farlig en gang, og je ghar levd hele livet med denne angsten som til tider har kontrollert hele livet mitt. Det jeg har bestemt meg for er å trosse alt jeg er redd for så lenge den rasjonelle delen av meg vet det ikke er farlig. Derfor satt jeg meg i helikopter denne helgen sammen med min kjære og pappaen min som en feiring av hans friskhet og min edruelighet <3 til slutt tenkte jeg at jeg kunne sittet i dette helikopteret hele dagen, på tross av at det var skummelt å gå oppi det. Jeg tenker at det er slik med alle mine frykter, at om jeg trosser dem og hopper i dem, og ser at det går bra så vil dem etterhvert forsvinne utav livet mitt. Jeg har vært redd absolutt alt rundt meg, selv mennesker og har brukt mesteparten av livet inni en leilighet bare fordi jeg ikke tør å gå ut. Det er flaut og ikke noe jeg forteller med lett hjerte. Denne sosiale angsten har jeg til og fra hatt hele livet mitt, selv som veldig liten og den har påvirket mange deler av livet mitt. Jeg har blitt veldig god på min egen angst, og har kontrollert den bra igjennom livet, og jeg har fått beskjed fra fagfolk at jeg vet selv hva som fungerer for meg, og at jeg jobber med denne angsten på en god måte :). Man føler seg ikke som alle andre når denne sosiale angsten kicker inn og lammer en, men jeg har funnet ut at alkoholen har forsterket denne frykten i meg og latt angsten bare vokse seg større og større, for etter jeg satte korken på flasken har jeg ikke denne store angsten lenger og det er kjempedeilig å leve uten den <3 jeg merker om jeg er inne i noen dager og ikke har kontakt med omverdenen, så kryper den innpå meg igjen, men da er det lettere å ta tak i den med ett klart og edru hode 🙂 jeg liker å sette meg selv i ulike sosiale situasjoner som trigger meg bare for å øve, og jeg har mye å ta igjen på den fronten, og masse som skal læres om både smalltalk og måter å kommunisere på! Angst hemmer, ødelegger og kompliserer livet til mennesker, og den kan komme helt utav det blå. Det er ikke flaut å snakke om den, og ingen skal sitte aleine med denne gruende følelsen! Åpenhet er ett viktig redskap for å ta bort tabuet med denne lidelsen så mange sliter med!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg