Coronaen skremmer meg, ettervirkningene og ikke viruset kommer til å ødelegge masse

Reklame | Gymgrossisten

Annonselinket innlegg

Nå er jeg ikke syk, og har ingen symptomer på noe forkjølelse eller noenting slikt, så jeg kan egentlig leve ganske så fritt oppi dette her, så lenge jeg holder avstand til andre mennesker foruten dem nærmeste her i huset, jeg kan gå på butikken så lenge jeg oppfører meg der, og det går kaldt nedover ryggen hver gang jeg bare må hoste røykhosten min, det er nesten så alle går i panikk, og det er en panikk jeg ikke ønsker å gi folkene rundt meg! Det er som vi går på tærne og bare venter på ett stort smell, men vi aner ikke når det kommer eller om det i det hele tatt kommer, for vi aner jo faktisk ikke hvordan dette kommer til å ende eller hva utfallet blir. For å være helt ærlig med dere så er jeg mer redd for ettervirkningene av denne perioden enn selve viruset og det har jeg sagt helt siden dag 1. Det er så mange som kommer til å slite vanvittig i ettertiden med konkurser og økonomisk ruin, det er så mange som har lite ifra før som kommer til å slite enda mer og dem som er syke ifra før blir faktisk sykere. Det sitter så mange nå innestengt som ikke burde settes i denne situasjonen, uten de faste aktivitetene som holder dem i sjakk som mennesker, det sitter så mange aleine nå og ikke har noen å snakke med og det er mange som sitter med virkelig tunge tanker, som må bli plukket opp i denne situasjonen. Jeg vet det er farlig og kansje ulurt å gå ut med ett slikt innlegg, men jeg har egentlig vist igjennom denne bloggen at jeg ikke er så redd for å tråkke på noen tær, og jeg sier alltid hva jeg mener uansett, jeg har en pakt med meg selv om å leve som åpen ærlig og rusfri, og da kan jeg ikke vike unna disse viktige stolpene jeg baserer hele livet ellers rundt. Jeg tenker at det er noen som vinner på dette, og det er dem som har masse ifra før, og dem som har lite får mindre. Det er dem svake i samfunnet dette går utover og jeg gruer meg til den dagen vi får dette klart og tydelig foran oss. Vi kommer til å stå ovenfor den største oppvasken vi har vært bort i, og vi får  hauger med saker å løse og redde mange situasjoner som har blitt enda værre på denne tiden her. Jeg prøver hver eneste dag og være det medmennesket jeg er, og jeg prøver å støtte dem jeg vet sliter i denne perioden. Jeg blir alvorlig forbannet når jeg får høre historier der leger har sagt rett ut til pasienter som har nok med seg selv og sitt at dem har corona! Når det ikke er tatt en eneste prøve som viser dette. Dette er rett og slett skremselspropaganda og det trenger vi rett og slett ikke! Verden er dyster og skummel nok ifra før, og jeg håper den legen som setter seg ovenfor på denne måten får en skikkelig smell for dette her! Dette finnes ikke OK, og leger bør tenke seg veldig veldig godt om før dem sprer ut slik feilinformasjon, for dere kan fort få liv på samvittigheten.

Angst tror jeg har blitt en folkeplage nå, iallefall nå når dette viruset herjer verden og vi vet ikke helt hva som skjer, dette gir en angst til de fleste, også dem som aldri har opplevd angst før, og det er viktig å ikke bli sittende med dette aleine og det er ingen skam i å spørre om hjelp heller. Det værste du kan gjøre når du merker dette er å mate din egen redsel og angst, for da bygger den seg fort opp, og etter corona er over får du større jobb med å bli kvitt denne ekle angsten i kroppen, som fort kan komme utav kontroll og ødelegge så mye for deg. Jeg oppfordrer alle å snakke med noen dem stoler på, eller føler dem kan åpne seg for, og av og til hjelper det bare å si ting høyt!

Gruppen våres er nede i denne perioden og jeg merker hvor høyt jeg savner denne! Vi har bare hatt 3 møter og allerede etter disse savner jeg å ha denne på Onsdagene. Der har jeg 2 timer hver eneste Onsdag der jeg kan tømme meg og fokusere på hjertesorgen å slutte med rus faktisk er. Jeg kan reflektere på alt som har skjedd slik at jeg slipper å gå og tenke på dette ellers i uka, og jeg finner en forståelse og respekt som jeg virkelig trenger i hverdagen min, for ingen andre i hele verden forstår meg som denne gruppen gjør. Jeg savner den virkelig på Onsdager og takker herren for internett som gjør det lettere å opprettholde kontakten med alle <3 det er en merkelig periode dette her, men man får bare holde ut og være tolmodig, og heller fikse de tingene man kan gjøre noe med 🙂 jeg er parat på telefon hele døgnet iallefall og prøver å være medmenneskelig og hjelpe til der jeg kan.

Tankene mine svirrer rundt i hodet og jeg gruer meg til verden starter opp igjen og vi får se skadene av denne dvalen på alle måter, og det er ikke meningen å være negativ eller noe, men jeg tenker det er viktig at vi er forberedt på hvordan det blir når verden har stått stille så lenge. Dem som får det travelt får det veldig travelt, og kropp og sinn er ikke vant med dette tempoet vi blir kastet inni helt plutselig når det først starter. Alt må opp og igang på rekordfart og alt starter på full gass. Jeg tenker mest på menneskene, og hva dette gjør med dem. Jeg håper alle tar vare på hverandre og seg selv i denne perioden, og prøver å forberede seg mentalt til fullt kjør igjen, så man ikke går på tidenes smell. Psykisk helse er viktig og komplisert! Det vet jeg alt om. Jeg bryr meg om så mange, og har så mange som er i tankene mine hele tiden, og jeg strekker meg så langt jeg kan for å gjøre ting lettere for dem jeg er glad i.

I dag skal vi feire bursdagen til pappaen min med kake og god mat sammen, jeg tenker at det er så mange ute der som ikke er like heldige som oss, som ikke har så mange rundt seg eller ingen rundt seg. Jeg tenker på dem som er singel og er i karantene, og kan bare si med en eneste gang at jeg selv hadde klikket fullstendig uten min kjære her. Jeg tenker på barna som ikke har det så bra hjemme nå, og ikke har pausene sine med skole og fritidsordninger, det er så mange som ikke har det særlig godt akkurat nå ute i verden, og jeg er så engstelig for dere alle. Jeg kunne ønske alt dette bare stoppet og at verden våres kunne blitt normal, men vi må bare smøre oss med tolmodighet, og jeg håper at helsevesen, psykisk helseteam og alle andre som har ansvar for livene til mennesker, virkelig tar oppgaven på alvor og går langt for å støtte alle dem som ikke har det særlig godt nå. Dere gjør en så viktig og god jobb! Jeg har fått så mye hjelp igjennom livet mitt, men det er viktig at alle er bevisste på viktigheten av å plukke opp dem som virkelig trenger det nå! C4 som vi anbefaler til før treningen! Denne gir mer energi og power. 349kr gymgrossisten

CELLUCOR//CELLUCOR

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg