bodypositive! tar ett slag for kroppen

Det er ikke ofte jeg føler en så intens sorg inni meg som når jeg leser om unge mennesker som har funnet behandlingen sin i selvskading og som hater kroppene sine, jeg har vært der i så ufattelig mange år selv og føler ett intenst ønske og behov for å beskytte dagens ungdom imot slike holdninger og behandlingsmetoder. Jeg vet så inderlig godt hva dårlige selvbilder kan føre til og jeg er en av disse som alltid har følt ett intenst hat mot meg selv og min egen kropp. 

Nå som voksen er jeg 26kg tyngre en jeg pleier og være på grunn av en tøff behandling med medisiner for en blodsykdom som kunne tatt livet mitt. Jeg har alltid slitt med store komplekser og en sykelig kontroll på mat og min egen vekt, etter at jeg gikk opp så mye på bare en mnd måtte jeg bare slippe kontrollen fordi jeg ikke lenger kunne kontrollere min egen vekt. Egentlig var dette veldig godt for meg, fordi jeg lærte meg og elske meg selv for den jeg er og jeg klarte og finne småting ved meg selv som jeg faktisk likte! 

I ansiktet mitt har jeg mange arr og merker etter rusmisbruk, på beina har jeg kuttskader etter grov selvskading og kroppen min bærer preg av hvor jeg har vært. Jeg har født to helt fantastiske barn og har kjempet meg tilbake til livet da jeg trodde jeg helt alvorlig skulle dø, og jeg har mange selvmordsforsøk bak meg. Jeg er glad jeg overlevde alt dette, og kroppen min har bært meg frem igjennom alle disse årene! først nå er jeg glad i min egen kropp og føler for å gjøre noe litt utradisjonelt for og støtte alle disse unge jentene der ute som skammer seg over sine egne kropper! vi er alle forskjellige og i ulike former, vi bør være stolte av den vi er og hvor langt vi har kommet, isteden for og snakke oss selv ned! Girlpower på en helt annen måte enn jeg har sett før på åpent nett. 

Jeg kan gjøre noe med denne kroppen, det jeg syns er værre er disse dårlige holdningene der ute og mangel på medmenneskelighet og forståelse for andre mennesker, vi må være snillere med hverandre og ikke minst oss selv! jeg slår ett slag for kroppen i dag. 

 

Her er gruppa dere ikke vil gå glipp av!

Om dere liker denne bloggen og har lyst og følge med videre så har jeg laget en gruppe til bloggen der jeg poster alle nye innlegg og små overaskelser! meld dere inn via linken her og vær med meg videre i denne rusfrie tilværelsen!  ❤️https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg