Blakk som en kirkerotte i 3 måneder – Å leve på NAV er så lett! –

I dag har jeg vært sjåfør for min kjære mor som faktisk har gått blakk som en kirkerotte i hele tre måneder!😳

Hennes første møte med nav!😬

For og forklare litt først så er dette snakk om ett sylskarpt arbeidsjern og jeg vet ikke om noen andre som legger SÅ mye i jobben sin, det er ære! hun har jobbet i den samme jobben i 23år 😳 hun jobber søndager og tar helst ingen ferie, hun gir alt!

 

Hun er også vant med og klare seg selv så møte med nav ble ett møte med en verden hun vet svært lite om.🙃

 

 

Hun er oppi åra uten at jeg er frekk og teknologien har kommet en lang vei uten å ta med seg de eldre i samfunnet. Når det tikker inn melding på melding om ting som må fikses på det store nettet faller hun litt ut og det har vært mye frem og tilbake.

 

 


Hun ble brått og brutalt sykmeldt og jeg må ærlig innrømme at jeg var bekymret en stund over at ei dame som springer rundt som en jojo plutselig skal måtte sitte sykmeldt og ikke ha jobben å bedrive dagene med, jeg så for meg at det ville skape store jordskjelv her hjemme men vet dere hva? 🤣 Hun ble veldig, ekstremt fort vant med denne tilværelsen og hun nyter gjerne krimserier på natta og en dupp midt på dagen.😂🤭

 

Vi har mye humor i denne familien og vi har brukt denne overgangen hennes som materiale i kommentarene våres.😅

 

Nå har hun altså gått i hele 3 måneder og som vi alle vet tar ting tid! jeg som har gått mange år på nav vet jo alt dette, jeg er veldig klar over at det faktisk er en hel jobb og gå på nav og at man skal være rimelig frisk for og motta stønader der, det er ikke gjort med en håndvending og man må smøre seg med tålmodighet.

 

Jeg har tenkt mange ganger at dette sjokket “vanlige” folk som alltid har klart seg selv og som blir kasta inni ett system dem egentlig ikke vet noe om faktisk i noen tilfeller er bra, for mennesker som har holdninger om at “navere” har det så lett kanskje har litt godt av å få smake litt på det selv? mamma har overhode aldri vist slike holdninger, så det er ikke henne jeg nå snakker om men det finnes veldig mange der ute med slike holdninger om hvor lett det må være å leve på nav.

 

Kjøpte meg en ny venn i dag ❤️

 


Så i dag kom endelig “lønna” så jeg har vært sjåfør for en mor som ikke har handlet på en stund og har hjulpet med å betale massevis av regninger som har hopt seg opp. I slike tilfeller er det bra å ha familie rundt seg som kan hjelpe til, alle er faktisk ikke så heldige når først ulykka er ett faktum og nav er trege i håndvendingene sine.

 

Det er godt vi har hverandre tenker jeg❤️

 

 

 

 

Lyst og følge oss videre?

👇Liker du denne bloggen?

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg