Bevegelseshemmet i over to år – Jeg ble ikke lam, og mistet ikke livet i ulykka som redda livet mitt

I kveld kjære lesere har jeg gjort noe jeg aldri pleier å gjøre, jeg har tent levende lys på bordet og spist middag aleine i en ren og pen leilighet.❤️

På slike kvelder kommer tankene om hva jeg har vært igjennom, hvor mye arbeid som ligger bak at jeg i det hele tatt står på beina mine, hvor alvorlig skadet jeg ble 18.desember 2019 og hvor mye som har skjedd siden den dagen hele livet endret seg.❤️

Jeg har vært bevegelseshemmet i over 2år, der jeg ikke har kunnet tatt oppvasken, støvesugd leiligheten uten å sitte på gulvet og der jeg har måttet ha hjelp til omtrent alt. Det er ingen god følelse og plutselig være hjelpeløs når man er vant med å klare seg selv, det er helvete på jord.💔

 

Ved den minste anstrengelse ble jeg liggende på sofaen resten av dagen med smerter jeg ikke klarer å beskrive, jeg vet en del om smerter da jeg har født to barn men ingenting kan sammenlignes med da ryggen min knakk rett av.

Å få vite at jeg ville mest sannsynlig bli lam for resten av livet bare jeg leet på en fot skremte dritten av meg, det skapte ett så stort raseri inni meg at jeg fant motet til å ta styringen selv, for første gang.❤️

Tanken på at jeg ville måtte ha hjelp til å tørke meg bak resten av livet, at jeg aldri ville oppleve en fjelltopp igjen, eller kunne gjøre alle disse tingene jeg har lyst til skremte meg såpass at det sitter ennå i kroppen og hver eneste gang jeg tenker på det får jeg gåsehud på hele kroppen. Det reddet livet mitt.❤️

Tiden etter ulykken var ett helvete, ærlig talt det verste jeg noensinne har opplevd og jeg har opplevd en del.

 

Når man går med kroniske smerter blir man på merkelig vis vant med disse, men aldri helt. Jeg ante ikke hvor vondt jeg hadde det før jeg ble smertefri etter siste operasjon der dem fjernet de to stålplatene og de 9 skruene som holdt ryggen min sammen, det ble ett helt nytt liv uten smertene.

På kvelder som dette når jeg har rydda og vaska og styra på hele dagen tenker jeg på hvor  ufattelig deilig livet er uten disse smertene, uten å være så begrenset og jeg takker høyere makter for at jeg fikk lov å beholde bevegelsen i kroppen, at jeg kan nå disse fjelltoppene, at jeg får lov å oppleve alle disse tingene jeg drømmer om.

Hver eneste dag takker jeg for livet mitt ❤️

 

 

 

 

Lyst og følge oss videre?

👇Liker du denne bloggen?

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg