Atter en helg edru! Begynner å få teken på dette nå, eller? :)

Hver helg nå har jeg fått levert ut masse bakevarer ifra bakeriet på Bryggja til dem som ønsker det og trenger det, og jeg får føle meg litt som julenissen der jeg kjører rundt omkring og deler ut! Jeg syns det er så stort at jeg får disse varene og blir rørt av støtten dem har gitt meg siden jeg startet denne gruppa mi og begynte å engasjere meg litt i samfunnet rundt meg! Det gjør noe med meg! Og det gir meg mye mer enn det tar, og det er bare pur glede!

Denne helgen har virkelig begynt bra for meg, og jeg føler meg så mye bedre akkurat i dag 🙂 det er som en karusell dette livet akkurat nå, og jeg nyter disse gode dagene så mye mer når jeg vet hvor ille de dårlige er. Det er lett å grave seg ned, og miste fotfestet av den minste ting, og saker som ikke påvirker meg ellers kan bli store for meg i mitt hode på dårlige dager. Jeg er ikke så sterk alltid, og jeg tenker at å gå til psykolog bare kan gi meg fordeler i fremtiden, og det er på tide å prøve noe nytt, for alt jeg har prøvd før har ikke fungert tydeligvis :). Når man sitter aleine med tingene så  blåser man det lett opp, og av og til hjelper det bare å si noe høyt :). Så sta er jeg ikke at jeg tror jeg er verdensmester på alt lenger, og jeg klarer faktisk ikke ALT selv, selvom det er hardt å innrømme det :).

Man får etterhvert ganske så god selvinnsikt, og jeg lurer på hvordan i alle dager jeg har klart meg i alle disse årene uten å egentlig kjenne meg selv. Det dukker opp nye ting ved meg selv jeg blir bevisst på hver eneste dag og av og til kan jeg ta meg selv på sengen med dårlige reaksjoner og tankekjør som kommer av ting jeg ikke har tenkt på før. Jeg ser klart hvilke situasjoner jeg absolutt ikke skal sette meg selv i, og ser at tidligere har jeg satt meg i ulike settinger der jeg overhode ikke har noe med å gjøre. En person som har kuttet alkoholen har flere ting dem ikke kan gjøre lenger 🙂 og sånn er det bare, det har bare tatt meg litt tid for å forstå meg selv, og hvilke triggere som er der ute for akkurat meg 🙂 mange kan sitte på fester sammen med masse mennesker og få nytten utav dette, bli sterkere og slikt, men det fungerer ikke for meg 🙂 jeg får ingenting utav det, men kansje en dag 🙂 jeg må også ta hensyn til meg selv og tenke igjennom hva det er som trigger meg, gjøre noe med det og hindre at det skjer igjen 🙂 jeg kommer til å bli trigget hele livet jeg, men etterhvert blir en sterkere og sterkere og lar seg mindre påvirke av disse ytre faktorene. Jeg gleder meg til å ha en hel uke uten å tenke på fortiden min, men det kommer til å gå lang tid!

Jeg er igjennom en LANG prosess, både med å bli kjent med meg selv på nytt, finne min rolle i samfunnet, komme ut i aktivitet og forbli rusfri. Det er ingen problem å slutte å drikke! Det er det å holde seg som er problemet, og jeg føler at jeg blir satt på prøve flere ganger i uka. Jeg akter å holde på videre, jeg lar meg ikke knekke av suget fordi jeg vet alle disse negative konsekvensene, og jeg har faktisk bygd meg opp ett ganske så fantastisk liv <3

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg