Åpenheten, ærligheten og rusfriheten har reddet livet mitt

I dag har jeg tatt enda ett skritt fremover og i riktig retning for og bearbeide traumene mine og prosessen for og lære meg selv og kjenne som rusfri. Det er mye gammel grums som kommer til overflaten men for første gang føler jeg meg klar for og ta denne kampen. Det har tatt meg mange år og forsone meg med fortiden.

Etter at jeg stod frem med historien om overgrepet som skjedde da jeg var 5år har mange kontaktet meg og dette viser bare at jeg tok riktig avgjørelse med og være åpen. Så mange andre i samme båt, med akkurat like problemer som meg både når det kommer til tillit men også til disse reaksjonene jeg får og som jeg ikke føler noen i verden forstår. Nå vet jeg at det er flere som meg og på en rar måte føles det tryggere.

Jeg innser at jeg har en blogg og en plattform, jeg ser at jeg har makten i tastaturet og jeg akter og bruke denne makten riktig. Aldri i verden ville jeg bruke denne bloggen til og angripe noen eller snakke dårlig om menneskene jeg har møtt igjennom livet, jeg ønsker og snakke om hvordan man kommer seg fremover men da må jeg også ta med hva som har formet meg og gjort meg til meg. Jeg har mange mange traumer på lager men må bare føle meg klar før jeg snakker åpent om dem.

Da jeg skrev innlegget tidligere i dag ristet jeg på hånden og var skikkelig vettskremt for og blottlegge noe så nært og personlig men etter tilbakemeldingene så føler jeg at det var på sin plass, jeg akter ikke og lenger bære på skammen og føle meg ødelagt, det er en grunn til at jeg har blitt som jeg har blitt og jeg er ikke lenger redd for og vise fargene mine.

Åpenheten, ærligheten og rusfriheten har reddet livet mitt, det har frigitt meg ifra fengselet jeg har skapt meg selv og endelig er jeg klar til og også ta tak i disse tingene som ligger langt tilbake i tid, disse tingene jeg opplevde som barn som overhode ikke burde skje og hvordan det har gjort meg til ett menneske som ikke stoler på noen her i verden. 

Endelig er jeg kvitt reimene som har holdt meg tilbake, endelig kan jeg bare være meg selv med den historien jeg har og fortelle dere, endelig er jeg ett helt menneske igjen som ikke er redd for og vise arrene jeg har på sjelen min. 

Dere gjør meg så vanvittig sterk at jeg kan flytte fjell. 

 

Her er gruppa dere ikke vil gå glipp av!

Om dere liker denne bloggen og har lyst og følge med videre så har jeg laget en gruppe til bloggen der jeg poster alle nye innlegg og små overaskelser! meld dere inn via linken her og vær med meg videre i denne rusfrie tilværelsen!  ❤️https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg