Angst for å bli naver resten av livet

Reklame | Ellos.no

Jeg hadde ønsket å ha kommet lenger enn jeg har til nå, og innser de harde fakta når det kommer til min egen helse. Jeg har vært litt blind til dette for å skåne meg selv og har skjøvet det bort lenge, men nå har det gått såpass med tid at det er på tide og være rasjonell og innse at kroppen ikke er den samme som før jeg brakk ryggen. Når jeg sier det høyt går alvoret litt innpå meg, for jeg har faktisk brukket ryggen rett av, og har gått igjennom en stor operasjon og jeg stod i 3 dager i fare for å bli lam resten av livet. Jeg var bundet i en seng med beskjeden om at viss jeg bevegde meg kom jeg til å bli lam og ende i rullestol. Jeg har gått igjennom smerter jeg ikke trodde var mulige uten å dø av dem, og jeg unner virkelig ikke min værste fiende det jeg har gjennomgått. Før dette skjedde trodde jeg at alle som brakk ryggen ble lam for å være helt ærlig, og jeg kjenner at jeg er heldig som sitter her og faktisk fungerer som jeg gjør. Jeg hadde ikke klart meg selv disse månedene og hadde måttet vært på pleiehjem om det ikke hadde vært for min kjære som har hjulpet meg masse og vært tolmodigheten selv.

Nå er jeg bare redd for at jeg ikke kommer til å komme meg ut i jobb igjen på samme måte som før. Jeg er ei jente som elsker å presse meg selv til det ytterste og jeg kjenner gleden bruse når jeg har så masse arbeid rundt meg at det er vanskelig å rekke overalt, jeg elsker når pulsen går i 100 og det presset som er på en når man har masse ting rundt en som man må prestere i, og jeg elsker jobben min! Jeg savner absolutt alt ved jobben, spesielt det sosiale det gir meg, og behovet mitt stiger for hver eneste dag. Det gjør sinnsykt vondt å tenke at jeg kansje aldri kommer meg i arbeid igjen, og jeg gjør absolutt alt for å klare å komme tilbake, selvom jeg vet at jeg aldri vil kunne prestere som før 🙂 jeg håper at tilpasset arbeid blir tingen og at jeg kan føle meg nyttig igjen, og tjene mine egne penger. Det skremmer livet av meg å måtte gå på nav resten av livet, og jeg vil unngå dette for alt det er verdt! Jeg liker å være selvstendig og klare meg selv på alle måter.

Det er vondt å innse begrensningene denne ryggen gir meg, og selv småturer er store utfordringer for meg, og jeg sliter bare jeg skal utav bilen. Støvsuging eller oppvask er bare å glemme og jeg sliter når jeg skal dusje. Jeg merker på holdningen min at jeg har begynt å gå med lut rygg og merker at smertene blir værre og begrenser meg mer og mer. Jeg hadde håpt det ble bedre med tiden, og jeg er for ung til å bli sittende med dårlig helse, når det er så mange ting jeg ønsker å gjøre. Det hadde vært deilig å gått tilbake til litt jobbing bare for å få testet meg selv, for jeg ønsker virkelig ikke å bli naver resten av livet mitt, og jeg orker ikke tanken på å bli sittende her og være arbeidsledig!

Ingenting imot dem som går på nav! Jeg har gått der i mange år selv, men først når man får seg jobb blir man fort avhengig av å være selvstendig og ikke måtte gå på nav for å få de pengene man får med dem, og det var helt hærlig og ha noen år der jeg ikke måtte gå på disse triste kontorene!  Jeg krysser bare alle fingre for at jeg klarer å gå tilbake til jobb og klare meg selv!

adidas Originals//adidas Originals//adidas Originals//adidas Originals//adidas Originals

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg