Alt vil ordne seg og falle på plass

Reklame | Ellos

Etter noen tunge dager der jeg har latt negativiteten tatt over meg fullstendig er jeg så klar for at verden starter litt opp igjen! Jeg tror det er denne dvalen som fullstendig har tatt meg, og jeg trives ikke med å ligge på en sofa hele dagene og bli slappere og slappere. Av og til har tanken om at det ikke er dette jeg har blitt edru for streifet meg, og jeg vet det er en dum tankegang. Jeg er glad dette bare er en periode, og at dem som sier at det vil bli bedre faktisk har rett, for ellers hadde dette blitt en enda tyngre reise for meg enn planlagt. Det er ikke enkelt, men det skal heller ikke være det og jeg kommer til å møte mange millioner humper i veien i årene fremover. Det er jeg som alkoholiker som må tilpasse meg samfunnet ellers, og ikke omvendt og det er en læringsprosess som kommer til å ta tid. Jeg har alltid følt meg utenfor samfunnet, men jeg glir litt og litt inni mengden og det er morro for meg å se denne utviklingen.

Det er Torsdag og jeg sovnet på sofaen i går! Jeg er trøtt i trynet og tåken gjør det kaldt og fælt ute, og jeg savner allerede den vakre solen vi har hatt de siste dagene. Bilene på veien nedenfor huset er tilbake som normalt og lydene av aktivitet er noe jeg ikke er vant med lenger, så jeg hører dem dobbelt så høyt som ellers, da jeg ikke en gang legger merke til trafikken på veien nedenfor. Det virker som alle har våknet fra dvalen, og jeg regner med det er mange som har hatt det mye værre enn meg der ute! Og jeg er sikker på at med denne perioden kommer det en babyboom og skilsmissene går nok i taket.

Vi er ikke vant med å være sammen hele døgnet, og ha få og forholde oss til i hverdagen, og nå har vi vært i denne dvalen i noen uker. Det blir sikkert alvorlig travelt for oss når alt starter opp igjen på samme tid, og mange vil nok gå på en smell eller to. Vi er ikke bygget for aktivitet lenger her i huset, og det er der min frustrasjon ligger. Jeg liker ikke å føle meg lat og lite nyttig, det er der skoen trykker og derfor jeg har blitt så negativ de siste dagene. Når jeg bare har blitt liggende her på sofaen så har jeg tenkt mange ganger at det ikke er dette jeg ble edru for, og det er en dum tanke. Jeg gleder meg så vilt til jeg kan starte hvordagen min igjen og fylle opp kalenderen med avtaler og oppgaver av betydning, for det er virkelig lenge siden nå! Jeg gleder meg til å komme igang igjen, og fortsette der jeg slapp i mange sammenhenger, og gleder meg til igjen og føler meg nyttig i hverdagen.

Det er lite fristende å gå ut når tåka gir meg frysninger bare av å se den, så jeg er heldig som kan ligge her under dyna og ikke ha det slag å gjøre i dag 🙂 jeg får nyte friheten og stillheten for jeg har en anelse om at det ikke vil vare så mye lenger nå. Ha en fantastisk Torsdag kjære lesere <3

Champion//Apple

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg