Alkoholikerens datter snakker ut for første gang

Jeg fortsetter dagen som planlagt, jeg gjør disse tingene som jeg skulle denne søndagen, jeg nekter og forpeste tankene mine med det som skjedde i går, det er ikke mitt ansvar og det har aldri vært det. Jeg har en hel barndom i rusen, jeg har sett min egen far hjelpeløs mange ganger og jeg makter ikke og se det en eneste gang til.

Jeg kan høres kald og følelsesløs ut men jeg tok ett valg i natt, jeg valgte livet mitt. 

Min far er alkoholiker og det har han vært hele livet, han tar ingen ansvar for problemet sitt eller innser det så hvorfor skal vi som familie ta dette ansvaret og byrden? Hvorfor skal vi tie problemene ihjel? Eller holde dette hemmelig? Det ville bare gjort problemene bare enda større og jeg akter og være åpen og ærlig i alt jeg gjør.
Jeg føler meg flau på pappas vegner og føler skammen jeg har følt så mange ganger før, jeg føler for og skape en avstand mellom oss og nekter og ringe han for og høre hvordan det går. Han er i hendene til helsevesenet nå, det er ingenting vi som pårørende kan hjelpe han med og jeg gir offisielt opp min egen far for og redde meg selv.
Livet er for kort til og ta på seg andres byrder, dette passer ikke inni livet mitt lenger for den døren lukket jeg den 18.desember 2019 💔

Veiene våres skilles nå og jeg akter og stå for valget jeg tok i natt, aldri mer skal jeg dras under på grunn av rusen.

Har dere lyst og følge med videre?

Her er gruppa dere ikke vil gå glipp av!

Om dere liker denne bloggen og har lyst og følge med videre så har jeg laget en gruppe til bloggen på facebook!  meld dere inn via linken her og vær med meg videre i denne rusfrie tilværelsen!  ❤️ gleder meg til og se dere! https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

13 kommentarer
    1. Det riktige, og avgjørende viktige valget. Ikke bruk energi og samvittighet på noe som er så uendelig destruktivt. Jeg har opplevd lignende på nært hold. «Noen» kom hjem til hytta i fylla på natterstid med brukne ben fordi personen skulle kjøres i privatbil til sykehus! Helt utrolig patetiske besteforeldre, fulle begge to. Han var også alkoholiker, selvvalgt sådan, bare til presisering. Med barnebarn fikk de i ettertid et ultimatum, barnebarn eller alkohol. Hva tror du det ble? Flaska vant, og valget førte til akutt leversvikt og død. Hvem eier sitt eget valg? Jo, den som gjør valget. Han har valgt, og så må følgene eies. At han nå trolig vil forsøke det meste i å søke medlidenhet og empati er forutsigbart. Men, jeg tror at du nå skjønner hele bildet. Du er jo i praksis et offer, som datter av en alkoholiker. Du kunne ikke velge din oppvekst. Tro meg, jeg vet alt for mye om sånt, jeg også. La de to få holde på alene med sitt private, og så lever du ditt liv med god samvittighet.❤️🌸🥰
      Masse oppmuntring fra meg!❤️

    2. Stolt av deg 💕
      Vet så altfor godt åssen mye av dette du går igjennom er…
      Heier på deg 🤞💖

      1. Det er slik her i livet vi må ta valg.. Valg som sier at en må sette seg selv først Du gjør det som er riktig for deg og all støtt for det.
        Og så er det jo slik at venner velger en men familie har en. Ta vare på deg og de rudt deg som gir deg et løft ha det fint følger deg og heier.

    3. Gratulerer med ditt valg om å prioritere deg selv.
      Den eneste vi kan ta valg for, er kun oss selv, fordi det er kun de valgene kan vi stå for så lenge vi lever, og det gir trygghet, og trygghet utløser energi. Energi gir deg oversikt over din situasjon, som hjelper deg til å fortsette å foreta nye valg, med ærlighet og åpenhet. Da vet du at du kan stå for alt du sier og gjør, så lenge du lever. Du blir et eksempel til etterfølgelse for dine medmennesker, og det er den største hjelp du kan gi til dem, er min erfaring.

      Mark Twain synes jeg formulerer det fint: «Med mot vil du våge å ta sjanser, ha styrke til å være medfølende, og
      visdom til å være ydmyk. Mot er grunnlaget for integritet.»

    4. Den dag han velger livet framfor rusen/kan dere kanskje snakkses🙏😊Du er jammen tøff/og eg heier slik på deg.❤️Stå på/vi er mange bak deg no/styrkeklem til deg😊❤️🌹🌹

    5. Heier på deg. Det er noe med å redde seg selv. Han tar sine valg og du tar dine. Det er beintøft, men må ofte til.

    6. Heier på deg. Jeg har stengt ute min datter, når hun er i rusfri periode snakker vi mye på telefon, slik at vi beholder en god kontakt. Men hun får ikke komme på besøk før hun har hatt lengre rusfri periode. For oss fungerer det fint, og vi begge ønsker sterk en endring, og den må foregå i datters liv.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg