Å være ett medmenneske er en fordømt plikt for oss alle

God morgen verden!❤️

Det er lørdag og strengt tatt en dag der man kan sove lenge, men jeg våknet allerede kl5 i natt og kjente meg merkelig uthvilt, oppstarten av medisiner i går fungerer på ett vis men gir meg merkelige bivirkninger og jeg kjenner at det kommer til og bli noen rare dager fremover. Jeg har bestemt meg for og gi dette ett realt forsøk og tenker ikke å gi opp med det samme.😁

 

I dag skal vi reise av gårde og finne klær til min kjære! han og forloveren skal ha like dresser så det blir spennende og se hvor mange timer han klarer og gå på en butikk, jeg hater butikker.😂

 

 

I går tikket meldingen inn ifra en mor som har mistet sin umistelige sønn, magen synker hver eneste gang slike meldinger kommer og det er så fryktelig trist når noen velger og ta sitt eget liv.💔 Det virker nesten som om mennesker i sorg er redd for og legge byrden over på noen andre, at dem unnskylder seg når dem kontakter meg, det er min fordømte plikt og være ett medmenneske når jeg vet så mye om slike ting, det er alles fordømte plikt og være der for andre mennesker når dem opplever stor sorg og tunge tap.❤️

 

Da jeg valgte og dele historien min valgte jeg i samme stund og være ett medmenneske for andre, det hjalp meg i samme slengen at det ikke bare handlet om meg selv lenger. Da jeg startet etterverngruppe fikk jeg ett ansvar som gikk langt utover min egen rusfrihet og jeg følte at jeg måtte være ett eksempel. Det har vært lettere og gå igjennom denne prosessen når man har andre og ta hensyn til, jeg vet ikke men det ville vært tomt og bare blitt rusfri for meg selv, jeg trenger og være der for andre også. ❤️

 

Igjennom det korte livet jeg har hatt har jeg opplevd plutselige dødsfall og meningsløse måter og forlate denne verden, jeg har kjent selvmord nært på kroppen og jeg vet hvilken boble som oppstår når det skjer, jeg tror det er viktig med åpenhet også når det kommer til mennesker som velger og avslutte livet, å tie om slike ting gir  bare ennå mer skade spesielt for de pårørende. Vi skal snakke slike ting ihjel og ikke tie dem ihjel.❤️

Jeg håper at alle der ute tenker igjennom sin rolle som medmenneske, vi er alle medmennesker og det er viktig og være denne rollen bevisst, det er tross alt våres fordømte plikt og være der for andre som går igjennom kriser. ❤️

 

Lyst og følge oss videre? 👇

Liker du denne bloggen? 👇

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg