Å gråte av glede føles ekstra godt

Jeg har aldri grått så mye i hele mitt liv som etter at jeg ble rusfri, og i går ble jeg liggende her og gråte av glede! Meldingene som tikket inn på løpende bånd og alle disse menneskene der ute går innpå meg, tenk og være så heldig og ha så mange støttespillere der ute som heier meg fremover! Det er lett og bare se tallene og det er ikke alltid man tenker på at det faktisk er ekte mennesker som sitter og kommenterer og leser bloggen min, men i går tok jeg rett og slett til tårene.

(meg på den heftige steoridekuren for og bekjempe blodsykdommen)

Vibbedille som er en av Norges største bloggere har skrevet ett helt innlegg om lille meg! og når jeg leste det så mistet jeg kontrollen over meg selv, jeg følte meg så sett og verdsatt og spesiell. Jeg er ikke vant med å bli sett for noe annet en negative ting så jeg føler meg beæret over alt som kommer min vei. You made my day! her er innlegget og jeg anbefaler dere og besøke den varme og fine bloggen hennes 🙂 

https://vibbedille.blogg.no/monica-du-ser-godt-ut.html

(bilde ifra da jeg endelig kom meg på beina og ut på en av de første gåturene, turen gikk ca 300 meter så måtte jeg snu, men ut kom jeg meg!) 

Når jeg sitter her og skriver så tenker jeg ikke på at ordene mine blir lest av så mange mennesker, og egentlig er det greit for kvaliteten på innleggene. Jeg med angsten for mennesker tror jeg må fortsette og tenke at jeg bare skriver for meg selv.

Det er fort gjort og glemme hvor man kommer ifra når livet stabiliserer seg, men jeg har en hel dagbok på åpent nett som alle kan se. Ofte ser jeg tilbake på innleggene mine og ikke minst bildene og ser forandringene rett foran øynene mine, det er rart og tenke på at når jeg startet dette her lå jeg her helt hjelpeløs med knekt rygg, og dere har både sett meg på steoridekur som ødela hele kroppsfunksjonen min, men  jeg har kommet meg på beina igjen. Den første tiden handlet det hele om blodprøvene og svarene jeg fikk, jeg gikk faktisk til legen flere ganger i uka for og bekjempe en blodsykdom som kunne tatt livet mitt.

(Vi to i 2019 da vi ble sammen, langt ifra rusfri men i fremtiden ville det skje noe som skulle forandre alt)

 

Når jeg ser tilbake ser jeg hvor enkelt jeg har det nå i forhold til før, hvor mange kamper jeg har bak meg og vunnet og det gjør meg sterk langt inni sjelen. Dette er ingen dans på roser og ingen blogg man bør lese om man ikke tåler sannheten, jeg er det du ser og det er det du får med denne bloggen. Jeg er stolt over å være her i dag, og være den jeg er som kan gå og legge meg hver eneste kveld med god samvittighet.

(Oss to rusfrie og ut og bekjempe oddsene som står imot oss, jeg tror vi klarer det her kjære)

Jeg føler meg heldig som har alt dokumentert, alle disse nedturene og oppturene uten filteret, Jeg har faktisk fortalt dere alt som har skjedd selvom det ofte har sittet langt inne og jeg har stått i fare for og utlevere andre. Det har vært noen dager der jeg har bitt tenna sammen bokstaveligtalt og har vært sliten i kjeven dagen etter, men jeg har komt meg igjennom det.

(Hele denne bloggen startet med at jeg ønsket og fortelle historien om da jeg knakk ryggen, lite visste jeg at ett år etter ville jeg blogge på daglig basis og uten filter til dere)

Dagene mine blir komplette når jeg får lov og dele det som skjer, om jeg føler at jeg står med dritten oppetter halsen så klarer jeg og puste når jeg får fortalt noen om det. Aldri hadde jeg trodd at jeg ville utlevere meg selv på denne måten, men helt ærlig så ser jeg ingen baksider med akkurat dette! jeg ønsker bare og fortsette, vise veien for andre og faktisk vise at det er mulig. Jeg er jenta som ikke hadde noen håp eller så noen lys der fremme, jeg er jenta som ønsket og dø helt til jeg faktisk stod i fare for og gjøre det.

Jeg har faktisk alt jeg trenger, akkurat her har jeg alt jeg har ønsket meg hele livet, alt dette har jeg bygd opp selv og har delt hele og den fulle veien hit med dere. Det er unikt! 

Hver eneste dag får jeg bekreftelsen på at det jeg gjør er riktig, når mennesker i samme båt forteller meg at jeg gir håp har jeg gjort mitt. Nå ønsker jeg bare at fremtiden blir like lys som jeg føler den er, og at jeg slipper og falle tilbake når jeg har så mange som støtter meg og heier meg frem. 

 

 

Her er gruppa dere ikke vil gå glipp av!

Om dere liker denne bloggen og har lyst og følge med videre så har jeg laget en gruppe til bloggen der jeg poster alle nye innlegg og små overaskelser! meld dere inn via linken her og vær med meg videre i denne rusfrie tilværelsen!  ❤️https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

4 kommentarer
    1. Bloggen din er muligens ikkje for alle, men den er jo et levende bevis på at man kan komme seg ut av det man står i, uansett hva det måtte være. Det kan være godt for de som står i det til å se at man kan komme ut av den dypeste dritten. Fortsett i den ånden du holder på, det må jo være godt for deg å kunne bla deg tilbake å se hvor du var og hvor du er i dag – Det står det respekt av <3

      Lag deg en herlig dag og NYT påsken 🙂

      Go`klem fra Vibbedille 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg