Å finne den indre sjelefreden har reddet livet mitt

Hele livet mitt har jeg gått med indre kaos og uro, jeg har alltid vært på vei ett sted og alltid higet etter noe annet eller større, jeg har aldri hatt freden i meg og jeg har omtrent dødd om jeg har visst at noen andre har drukket eller festet ett sted, uten at jeg har fått være med og å gå glipp av noe har vært mitt største mareritt. Jeg har gått med en driv inni meg som jeg ikke ante tok så stor plass før jeg fant freden i meg, og etter at jeg fant denne sjelefreden alle snakket om, så er mitt største mareritt faktisk å miste den. De sier at man ikke vet hva man har før man mister det, men jeg ante ikke at jeg behøvde denne freden så intenst mye før jeg oppdaget at jeg hadde funnet den på magisk vis, og den har reddet livet mitt.

Da jeg hadde valgt rusfriheten og den hvite linje her i livet kommenterte mange tempoet jeg holdt. Jeg startet behandling med sterke steorider for å bekjempe den alvorlige blodsykdommen min, en autoimmune sykdom som drepte blodplatene mine helt uten at legene visste hvorfor, eller om jeg i det hele tatt ville bli frisk igjen. Energien jeg fikk av disse medisinene var umenneskelige og det var travelt selv for meg selv. Jeg klarte ikke å være i min egen kropp og var som en duracellkanin døgnet rundt, mange bemerket engasjementet jeg hadde for andre mennesker, men jeg hadde overskuddet den gangen, umenneskelig overskudd. Mange fortalte meg den gangen at jeg måtte lære meg og kjede meg, lære meg og falle til ro og ikke ha mange ting rundt meg som skulle gjøres, falle på plass og finne meg i at ting ble helt rolige rundt meg. Lite visste dem den gangen at korona ville herje verden og jeg virkelig fikk tiden på meg til å lære meg denne kunsten alle snakket om, og heldigvis var jeg godt igang med nedtrappingen av steoridene da dvalen plutselig og bardust ble lagt over oss. Korona har ført med seg store negative konsekvenser for mange og verden har blitt helt anderledes, men for meg har det også ført med seg positive ting, og jeg føler at dette er som å banne i kirken. 

Korona har gitt meg sjelefred, for før korona så var avtaleboken min fylt opp mange måneder fremover i tid og jeg hadde utallige prosjekter på gang, jeg hadde virkelig dobbeltbooket meg selv og når jeg ser tilbake på denne tiden da jeg akkurat hadde blitt rusfri var jeg ikke istand til å sjonglere alle disse tingene samtidig med alle disse småkrisene og de nye erfaringene jeg skulle få, jeg tror korona kom som en timeout for meg og jeg fikk for alvor tid til å reflektere og bearbeide alle disse nye tingene, jeg fikk tid til å prioritere det som faktisk var viktigst for meg akkurat da, og lære disse teknikkene som jeg benytter meg av hver eneste dag i denne nye tilværelsen. Korona vil aldri være positivt, men jeg har dratt nytte av mange av tingene dette har ført til, og som jeg fortsatt vil dra nytte av i fremtiden.

Jeg tror denne pandemien har lært oss og sette pris på hverandre og vise ekstra omtanke og kjærlighet for våres medmennesker, den har lært oss hvordan vi skal vise omtanke uten å være fysisk tilstede i hverandres liv, og vi har rett og slett blitt flinkere til å se hverandre. Jeg håper at disse positive tingene også blir videreført når samfunnet og livene våres blir normaliserte igjen, og at vi tar med oss disse gode erfaringene når verden går som normalt igjen. Vi må aldri slutte å bry oss om dem rundt oss, vi må ikke sperre oss inne i våres egne liv og bli blinde for det som skjer rundt oss i samfunnet, vi ønsker ikke ett kaldt samfunn der vi ikke viser omtanke om andre enn akkurat dem vi kjenner best, og å si hei til noen du aldri har sett på gata skal ikke bli en klein situasjon der man ikke vet hvordan man skal reagere, jeg ønsker at det skal være slik i byene våres, at man kan smile til noen man aldri har møtt før, uten at man tror den andre er ute etter en, eller vil en noe vondt, vi skal ikke være så skeptiske til hverandre at vi glemmer denne medmenneskeligheten som bor i oss naturlig. 

Jeg ønsket meg bare en eneste ting denne jula, og det var ett varmere samfunn som har plass til slike som meg. Jeg ønsker at alle får disse mulighetene som jeg har fått, og at alle har noen i livene sine som tror på en, jeg har lært meg og slappe av i mitt eget skinn, jeg har funnet denne sjelefreden og den ønsker jeg at alle skal få smake litt på, for den har virkelig reddet livet mitt og gjort meg tryggere i meg selv. 

 

Happy christmas alle sammen <3

Her er gruppa til bloggen på facebook!  Om dere liker denne bloggen og det den står for så meld dere inni denne gruppa og gjør det lettere å følge med når jeg poster nye innlegg og overaskelser til dere!  https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg