Å få nye barn etter å ha mistet barna til barnevernet

Reklame | Ellos.no

Dette er noe som sitter langt inne for meg å skrive om, og jeg har tenkt på dette helt siden jeg mistet barna mine for 12år siden. Det har sittet langt inne fordi det er ett ømt tema, og det er vanskelig og komplisert. Jeg har valgt selv å ikke få flere barn etter at jeg mistet mine, men ser veldig mange velger å få mange barn og ofte rett etter dem har blitt tatt ifra barna, og jeg klarer ikke å sette meg inni denne tankegangen. Da jeg mistet barna var jeg helt klar på at noen flere barn ikke var aktuelt så lenge jeg var i akkurat samme situasjon som da jeg mistet mine to, og absolutt hele tilværelsen måtte endres om dette skulle bli aktuelt, jeg har også hatt ett krav om rusfrihet og fast forhold som jeg visste ville vare livet ut (så godt som man kan være sikker på det). Aldri i verden ville jeg båret frem flere barn som ville blitt tatt ifra meg, det er rett og slett ikke en situasjon jeg ønsker en reprise på, og jeg tenker på alle disse som igjen og igjen blir fratatt barna sine, men på tross av dette velger å bære frem flere. 

Jeg har hele tiden vært helt klar på at om jeg ikke var i stand til å ta vare på de to jeg hadde mistet, så skulle jeg iallefall ikke bære frem flere som automatisk hadde blitt tatt av barnevernet. For jeg hadde jo ikke endret situasjonen, så utgangspunktet var jo det samme, og jeg føler at jeg tenkte på en voksen måte den gangen.

I dag er situasjonen min helt endret, og jeg har absolutt alle forutsetninger til å klare å ta vare på ett barn, men dette er ikke noe jeg ser i nærmeste fremtid, og jeg har mange ting jeg ønsker å oppnå før dette blir aktuelt. Vi har blitt enige om at det er helt greit om vi ikke får barn 🙂 om jeg hadde blitt gravid, så hadde jeg gått rundt og vært livredd for å gjøre feilsteg, som kunne føre til at dem atter igjen tar ifra meg ett barn, for det er den jævligste følelsen jeg noengang har gått igjennom, og tiden etter ønsker jeg ikke å oppleve igjen. Jeg klarer bare ikke å sette meg inni tankegangen til dem som får barn igjen og igjen, det må være helt vanvittig tungt og bære :(.

Vila//Vila//Vila//Vila//Vila//Vila//Vila

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg