700 dager som rusfri og 25 som røyfri!

i 18år nesten sammenhengende foruten når jeg gikk gravid har jeg levd i ett fengsel jeg har bygget meg selv, jeg har levd under kontroll av rusmidler som har styrt alle mine tanker, reaksjoner og handlinger, i 18år har det bare vært en eneste ting som har betydd noe og alt annet har blitt meningsløst uten. 

Likegyldighet til verden og ett ønske om å ikke være noe mer. Være fanget i ett liv man vet man ikke ønsker og denne tanken om at man ønsker å slutte, igjen og igjen og igjen. Når jeg tenker tilbake mister jeg nesten pusten, alt som har skjedd igjennom disse 18årene er ting jeg må bearbeide over mange år fremover, jeg vet ikke om jeg noengang kommer til og komme over alle disse vanvittige traumene men nå lever jeg drømmen folkens. 

Da jeg gikk forbi hus på lørdagskveldene og tittet inn til familier som kosa seg foran tv’en drømte jeg om at en dag skulle jeg gjøre det samme, nå gjør jeg det. Når jeg så familier som handlet mat sammen på butikken så tenkte jeg at jeg en dag skulle ha min egen familie og handle til, nå har jeg det. Alle disse tingene jeg har drømt om når jeg var i rusen er ting jeg kan nyte av nå, men jeg ønsker og vise andre at disse drømmene ikke trenger og bare forbli med drømmene. ALT ER MULIG.😁

Jeg mener det helt oppriktig! INGEN trodde at jeg ville klare og slutte og ruse meg, det var overhode ingenting som tilsa at akkurat jeg kunne klare en oppgave så stor som denne, jeg hadde absolutt alle oddsene imot meg i desember 2019 da jeg falt ned og knakk ryggen min rett av og hadde en alvorlig blodsykdom som kunne tatt livet mitt. Jeg måtte ned den trappa og nesten dø for og ønske og leve igjen, dette ønsket om å oppleve ting, gjøre ting og føle!

Jeg har vært død i mange år, men ulykken ga meg gnisten tilbake, dette ønsket om å være bedre enn det jeg var. Jeg er ikke verdt og våkne i en utpisset seng i en rusbolig lenger, jeg er ikke verdt og leve på den måten. Jeg har barn for pokker, jeg må være bedre en det! 

Nå skal jeg ta fatt på denne dagen, nyte den og feire den fordi jeg har kommet så langt i denne prosessen, da jeg startet den ante jeg ingenting om hva som ventet men jeg er så glad for at jeg våget og ta steget ut i det ukjente, jeg er så glad for at jeg for en gang skyld i livet våget og ta en tjangse, livet er faktisk mye mye bedre uten. ❤️❤️❤️

Hjelp meg og dele denne unike bloggen! meld dere inni gruppa mi så dere får med dere alt som skjer her inne. 😁Love you all. ❤️

 

Liker du denne bloggen? 

 

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

4 kommentarer

Siste innlegg