57dager uten alkohol

Og jeg kunne ikke hatt det bedre folkens! Det føles som en stor seier for meg, og jeg har på en måte ikke sett meg tilbake.

Jeg skulle kansje sittet her og sagt at det har vært tøft, men jeg føler ikke på den følelsen. Jeg skulle vell ha skrevet at jeg kjenner suget etter en øl, men den finnes ikke. Jeg savner ingen aspekter av å sitte inne i en røykfull leilighet med flytende pant på stuebordet. Jeg savner ikke en skitten leilighet, jeg savner ikke det å være helt ødelagt hver eneste morgen med den eneste tanken i hodet. KONG ALKOHOL.

Å være avhengig av alkohol er ikke morro, det er ingen glede over det. Du har det ikke morro når du drikker når det er en avhengighet. Som andre såkalt normale som kan gå ut og danse og ta seg noen drinker, så blir alkoholen en besettelse, som kroppen og hjernen MÅ ha, ikke vil ha.
Det er så godt å kjenne att taket alkoholen hadde på meg har sluppet. Men jeg er også forberedt på en smell, og den får bare komme. Dem sier at denne nedturen vil komme når det har gått 3 mnd ca, men jeg føler jeg er forberedt nå. Jeg har alle ting på plass til å kjempe imot. Så lenge jeg ikke har dårlige influensere rundt meg som prøver å påvirke meg så går dette bra. På sikt må jeg jo bare bli vant med slike påvirkere, men jeg kjenner nå at det er best å unngå for alt det er verdt. Jeg er ikke sterk eller trygg nok på meg selv til å vite 100% at jeg kan stå imot, så dermed unngår jeg disse fareaspektene. Nå holder jeg meg med mennesker som bygger meg opp og som gir meg glede. Og tankene er aldri på å ta seg en øl lenger 🙂 nå tenker jeg bare på alt det spennende jeg skal gjøre, og hvor godt det er å endelig være klar i hodet mitt 🙂

Nå er jeg spenn klar for bilhenting ilag med mine kjære <3 bilen er ett symbol for meg, for uavhengigheten! Og rusfriheten. Bilen er strøken og av merket Rav 4 🙂 jeg husker da dem kom ut, og at dem kostet over 300 000kr, men denne kjøpte jeg for ganske mye mindre :P. Jeg har valgt en billig og god bil! Jeg stoler allerede på kjøper (bank i bordet).
Så i dag skal vi ha en skikkelig kosetur sammen <3 burger king, Biltema og butikker står for tur, du drar liksom ikke til Ålesund uten å gå på butikker!

Jeg handler ting ekstremt økonomisk, og det har jeg bare måttet det siste året da jeg har vært sykemeldt og gått ned 50% i utbetalinger. Vi kjøper den billigste maten og vurderer alle kjøp. Så vi har ikke sløst noe særlig! Men i morra skal jeg ha småting til den nye brukte bilen min! Og jeg skal kjøpe det med god sanvittighet! Så får banken betale enn så lenge til jeg blir rik 🙂
I dag er en pengedag, som jeg ikke har hatt på det jeg kan huske.
Det blir selvsagt blogging om turen i dag, det sier seg selv så følg med folkens!
Jeg blir nødt å utsette blodprøvene jeg skal ta i dag til i morgen, for jeg regner ikke med at blodplatene mine synker dramatisk bare på en dag 🙂 jeg er på kontroller hver eneste uke, og tok en prøve i går. Så jeg er ikke bekymret for akkurat dette NÅ. 🙂

Hele forrige uke stresset jeg meg nesten gal med å organisere alt som skulle skje DENNE uka, så nå føler jeg att jeg bare svever på god planlegging og har en tilrettelagt uke. Når jeg visste at det ble bilhenting i dag, og at ting ordnet seg så var det som en forløsning inni meg, som en knute løsnet. Og disse knutene løsner en etter en for hver dag som går. Jeg går ikke med skuldrene spent lenger, jeg tar ting som det kommer. Og om en ting går til dondas, så ordner en annen ting seg som kansje er viktigere. Jeg har alltid noe å henge fingrene i, om det er i hus eller på PAD så jeg kjeder meg aldri lenger, og dette må jeg bare være obs på! Jeg er en jente/dame som kjeder meg fort om jeg ikke har noe action rundt meg, og jeg innser jo at det kommer roligere dager som ikke er fylt med spennende oppgaver.

Klart jeg kan planlegge å stresse igjennom dette å bli rusfri, ta på meg altfor mye å brenne meg selv ut! Men jeg er veldig obs på dette og velger å ta ting som dem kommer, prøve å ha kontrollen på det og takke ja til det jeg kan og har LYST til. Jeg kommer aldri til å takke ja til å selge aloe vera drikker 😛 ikke det at dem sikkert ikke gjør susen for noen! Og INGEN kritikk til dem som satser på dette. Men det er ikke i min ånd desverre 🙂 jeg har en rød tråd i denne bloggen føler jeg, og jeg har mine interesser, så jeg takker ikke ja til tilbud som jeg ikke brenner for 🙂 og jeg håper jeg får forståelse for dette 🙂
Jeg har fått mitt første tilbud om en sekser med øl, jeg bare la på 🙂 jeg tror ikke noen mener noe ondskapsfullt med det, men jeg er ikke klar for slike tilbud. Jeg tok det med humor og avbrøt. Slik som jeg har lært å gjøre det. Snakk med meg gjerne uten slike kommentarer.

Kl5 er en fin tid på døgnet å våkne på 🙂 så nå skal jeg kaste meg i kaffen, sette på noe på tv-en og bare ha en rolig morgenstund med bloggen og padden i fanget <3 jeg liker å ha litt tid for meg selv til å våkne, og får tenkt over dagen som venter meg. Boken jeg skrev om i går har vært en stor drøm siden jeg var 20år, men jeg brente alle de store notisbokene mine jeg skrev under rus på annet enn alkohol for 11år siden. Det tenker jeg var litt dumt nå, men jeg gjor dette for å brenne opp en del av fortiden. Så det hjalp meg nå, og jeg husker omtrent hva som ble skrevet der. Jeg tror fremtiden blir spennende å se.

 

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg