500 dager som åpen ærlig og rusfri

Det var helt vanvittig og våkne i dag, hoppe utav sengen og komme inni den ryddige stuen min og faktisk tenke på at dette er min dag! det slår meg hver eneste dag hvor deilig det er og våkne uten og være fyllesyk og uten angst! dette antallet dager betyr jo egentlig ingenting, men alt en har gjort på disse dagene og hvor mye man har utviklet seg, jeg er ett annet menneske. 

Det er rart og tenke på at på disse 500 dagene har jeg komt meg på beina igjen etter og ha knekt ryggen, jeg har blitt frisk av blodsykdommen som kunne tatt livet mitt, jeg har tatt lappen og fikset meg ett hjem jeg kan være stolt over, jeg har startet selvhjelpsgruppe og fått være med i styret i Rusettervernet, jeg har holdt foredrag på ungdomskole og har holdt flere taler for første gang i mitt liv, jeg har komt utav skallet mitt og fått troen på meg selv tilbake! jeg er ikke lenger redd for noe når det kommer til det sosiale og den sosiale angsten som alltid hadde full kontroll på meg er borte. Det er så mange som har hjulpet meg på veien og jeg er så takknemlig for at Eysteinn kom inni livet mitt akkurat da jeg trengte det uten og vite det.

Det har skjedd så mange ting iløpet av disse 500 dagene som før ville ha vippet meg av pinnen, ting som ville vært automatisk grunn til og drikke seg drita, men jeg har så mange ting i livet mitt som jeg heller ønsker og gjøre, rusen er ingen løsning for meg lenger og jeg velger dette livet hver eneste dag på tross av smerte og problemer, ingenting bli så ille som da jeg ruset meg uansett. 

Jeg har to barn og være edru for, jeg har familie som jeg har bygd opp relasjonen igjen til, jeg har en mann ved min side hver eneste dag og ettervernet og lene meg på når det blir vanskelig, jeg har så mange venner både ifra fortiden men mest ifra det rusfrie livet, mennesker som har komt inn og tatt meg med storm! før ville ikke mennesker hatt noen betydning for meg, men nå er jeg oppriktig glad i andre. 

Jeg har delt hele denne reisen med dere her på bloggen fullstendig åpen om alt, jeg kan gå tilbake og se utviklingen og jeg har funnet min terapi igjennom deling. Jeg føler meg så heldig som har dere og denne bloggen som har hjulpet meg igjennom det hele, jeg vet faktisk ikke hva jeg skulle gjort uten og det føles rart og si fordi jeg selv har hatt dårlige holdninger til bloggere og blogger som dette. Jeg håper at dere får noe utav denne delingen min, en form for håp og lys og glede. 

Nå skal jeg ta fatt på denne dagen, med en godfølelse i magen! i dag lar jeg meg selv få lov og være stolt, for denne dagen hadde jeg aldri trodd ville komme.

Har dere lyst og følge med videre?

Her er gruppa dere ikke vil gå glipp av!

Om dere liker denne bloggen og har lyst og følge med videre så har jeg laget en gruppe til bloggen på facebook!  meld dere inn via linken her og vær med meg videre i denne rusfrie tilværelsen!  ❤️ gleder meg til og se dere! https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

4 kommentarer
    1. Gratulerer Monica🌺du har komt deg veldig langt og vil vere eit godt forbilde for dei som slit og har det vanskelig.Dei ser at det hjelp å kjempe imot rusen.Veldig bra at du skriv blogg og deler oppturer og nedturer💗👍
      Eg heier på deg🌸💗Gratulerer med 500 dager👍👍👍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg