26kg opp i vekt på 1 mnd og hater kroppen min

Reklame | Ellos

Man skulle tro at man ved en alder av 32år var trygg på seg selv og ikke brydde seg så mye om utseende sitt nok til å nesten spy av seg selv av synet i speilet. Så går jeg rundt og blafferer meg holdninger om at alle er vakre på sin egen måte og at utseende ikke betyr noe som helst, at man skal være fornøgd med seg selv og bla bla bla.

Jeg har gått på steorider for å fikse blodet mitt som jobbet imot seg selv, og behandlingen fungerte ikke en gang, men jeg gikk altså opp 26kg på EN MND! Og jeg sliter ennå med disse kiloene som IKKE vil av igjen, på tross av at legene sa dette ville fyke av meg med en gang jeg stoppet behandlingen. Nå flere mnd etter viser fortsatt vekten 80kg og jeg har begynt å bli motløs. Jeg har hele mitt liv slitt med å være sykelig tynn og da jeg møtte Sebastian for 1år siden slet jeg med å komme meg opp til 60kg, da vi planla og begynne å trene sammen. Nå sliter jeg med en vekt jeg ikke får brukt til noe som helst, og jeg har en rygg som begrenser hvordan jeg kan trene bort alle disse kiloene. Det hadde vært noe annet om det var kostholdet mitt som grunnet vektoppgangen, eller normale omstendigheter, men det føles surt at det er medisiner som står bak dette. Jeg blir rett og slett deprimert når jeg må pakke bort alle mine klær fordi dem ikke passer lenger, og jeg bor omtrent i joggebukser og store gensere av ubehag. Jeg kjenner ikke igjen kroppen min, og liker ikke det jeg ser… jeg som trodde jeg var selvsikkerheten selv og at dette kom til å bli plankekjøring.. nå er jeg bare lei av denne vekten som ikke går ned igjen til normalen.. pjuff

Hadde bare behandlingen med steoridene fungert på blodsykdommen så hadde jeg overhode ikke sagt noe, men når det tydeligvis ikke fungerte så syns jeg det er litt dritt at jeg bare har fått alle disse ekle bivirkningene uten å få nytten av det.. jeg får bare være takknemlig for at jeg klarer meg selv, og er oppegående nok til å slippe å ta prøver flere ganger i uka lenger.. jeg har kommet langt, nå er det bare disse bivirkningene som skal slettes fra minnet mitt. Uannsett hvor mye man sier at man ikke bryr seg om sitt eget utseende så gjør vi jenter det i bunn og grunn. Man blir usikker på egen kropp når den forandrer seg så drastisk som min, og det hjelper heller lite når andre sier at jeg kler det og ser bedre ut nå enn før. Det sitter i hodet dessverre! Jeg advarer absolutt alle mot steorider, jeg ser på det som jævelmedisinen som ødelegger absolutt alle kroppslige funksjoner. Jeg er glad jeg er ferdig med denne medisinen, og aldri mer skal tilbake dit jeg var.

Ellos

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg