13. jula uten barna mine – I år tar jeg jula tilbake!-

Det er lille juleaften folkens og denne dagen har betydd mye for meg! før var dette den beste dagen i året faktisk, den slo juleaften fordi tradisjonene var klare for denne dagen. Dette endret seg den gangen noen måtte minne meg på at det faktisk var dagen før juleaften og jeg var så ruset at jeg hadde glemt det. Den gangen innså jeg hvor dypt nede i narkotika jeg var komt og jeg husker ennå skuffelsen over meg selv.

 

 

Vi tar jula tilbake! Nå har vi en julekule for hvert år rusfri.

 

Tradisjonene var klare for denne dagen, med familieselskap og gavebytting, jeg hadde aktiviteter med barna mine og pynta det siste før selveste dagen. Lille juleaften var alltid preget av store forventninger og de lada seg opp igjennom hele dagen, jula var alltid så koselig når jeg hadde barna og stelle for. Da jeg mistet dem mistet jeg julegleden, og først nå i år kjenner jeg på julestemningen igjen, 13år etter. 

 

Nyeste tilskuddet i julehula vår!

 

 

Jula er vond for mange, det finnes mye sorg som kommer opp i denne perioden og dem som er ensomme blir om mulig enda mer aleine. Det er tiden for og tenke seg ekstra godt om, det er tid for refleksjoner og når man ikke mestrer livet kommer dette ekstra frem akkurat nå. Det har vært vondt og være en rusmisbruker i akkurat denne perioden og jeg har boikottet jula i alle disse årene. Nå tar jeg jula tilbake. 

 

 

Fikk ny lykt med mammaen til Sebastian <3

 

Denne jula her blir annerledes, jeg har hatt samvær med barna mine før jul, jeg har gjort alle disse tingene for og skape julegleden igjen, jeg har ren samvittighet i år og har gjort mitt ytterste for også andre rundt meg. I år har jeg gjort mitt beste for og kunne feire jula slik man “normalt” sett skal gjøre, jeg har prøvd og legge alle vonde tanker bak meg men det er akkurat i jula jeg savner barna mine mest. 

Jeg har hyppig kontakt med barna mine som har blitt 15 og 18år snart, vi har klart og skape ett godt forhold på tross av avstanden og jeg ser på det som en stor bonus at datteren min på 18år fortsatt kaller meg mamma. På tross av at jeg mistet barna til barnevernet har vi alltid klart og holde kontakten, være nær hverandre og vi har alltid visst hvem hverandre er. Hardt arbeid og en real innsats gjør at vi kan nyte av ett stabilt og godt forhold sammen. Fremtiden er lys for oss. 

 

 

Denne dagen skal nytes til det fulle, den skal brukes til og skape nye tradisjoner og til og ta lille juleaften tilbake, det er ingen vei tilbake til det livet vi legger bak oss, nå skal vi bare fremover og jeg ser frem til mange juler på denne måten. 

 

 

Vi er åpne, ærlige og rusfrie og kan ikke tape denne kampen.

 

Lyst og følge oss videre? 👇

Liker du denne bloggen? 👇

 

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

6 kommentarer
    1. Det er min 12. Jul uten mine barn… 😟
      Det gjør fryktelig vondt, særlig siden mine barn er så sinte på meg som de er… Jeg valgte å flytte selv når jeg ble avhengig av heroin, jeg flyttet fra ei lita bygd på Vestlandet til Oslo. Nå har jeg dessverre nesten ingen kontakt med mine 2 barn som er 17 og 15.
      Det gjør vondt hver eneste dag.
      God Jul kjære deg 💖
      Klem 💜

    2. GRATULERER med å ta jula og livet tilbake, det står det meget stor respekt av. Ønsker dere ei riktig god jul. Hilsen ei som aldri har hatt rusproblemer, men som alltid har vært genuint interessert i mennesker som av en eller annen grunn på et aller annet tidspkt har endt opp som rusmisbrukere. Dere er nok forbilder for mange <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg