121 dager siden jeg kuttet ut min bestevenn

Det er helt vanvittig at jeg har klart dette her og tror ikke på det selv, jeg tar meg selv i å forsnakke meg om det og hjernen har ikke helt oppfattet at jeg ikke lenger er en røyker. Jeg drømmer om røyk hver eneste natt omtrent men på dagtid har det egentlig ikke bydd på noen store problemer, jeg hadde trodd dette ville vært mye tyngre for meg for alle som kjenner meg godt vet hvor glad jeg var i røyken min. 

 

Å legge bort Rød 3 var noe jeg ikke trodde jeg ville gjøre, jeg har alltid sagt at man ikke kan slutte med alt og at man må unne seg noen uvaner, å bestemme seg kom ganske så spontant men når valget først var tatt var det bare en vei for meg og derfor var jeg åpen om dette ifra starten. Det er noe med det og si ting høyt og jeg makter faktisk ikke å gå med tanker om å fikse noe eller slutte med en uvane og aldri gjøre noe med det, det er ikke meg lenger og jeg føler at jeg for hver eneste dag som går tar livet mer og mer tilbake og sitter i førersetet av eget liv. 

 

 

Da det gikk opp for meg at jeg har røykt i 20år! det slo meg hvor vanvittig dumt dette er og hvor jævlig ekkelt det lukter, aner dere hvilken luktesans jeg nå har? jeg lukter dårlige lukter på en mils avstand og til tider kan det være ganske så irriterende, jeg har mennesker rundt meg som ikke tar hensyn og som lett som det er setter seg ved siden av meg og damer, jeg har en vilje av stål og nå lukter røyk bare ekkelt. 

 

Jeg tror at jeg har blitt knallhard fordi ingen noensinne har tatt hensyn til meg og hvordan jeg har det, jeg har alltid måttet ta ansvaret for å ha det bra selv, derfor trigger verken mennesker som drikker eller røyker meg, jeg klarer og vite forskjellen på hvilken sitt liv det faktisk går utover og tar egne valg for meg selv. 

 

Når jeg klarer og slutte og røyke som røykte to pakker med Rød 3 i uka og som elsket å slappe av med denne dårlige uvanen så klarer faktisk alle det så lenge dem ønsker det nok. Å finne seg motivasjoner som handler om seg selv og ingen andre hjelper en på veien, og vite i sjelen at det er dette man vil gjør at man ikke gir etter når suget kommer. Når sant skal sier har jeg brukt snus som en fattig erstatning men planlegger også å legge den på hylla etterhvert. 

Jeg elsker makten jeg har fått over livet, at jeg bare kan bestemme meg for noe og faktisk stå i det gjør noe med motivasjonen til reisen videre, for den blir ikke enkel. 

 

Jeg har klart og gått ned 3kg siden nyttår, og det samtidig som røykeslutt.

 

 

Lyst og følge oss videre? 👇

Liker du denne bloggen? 👇

 

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg