1 nede for telling- Koronatrusselen henger over oss i det nye året

I går spøkte jeg om at menn blir dårligere enn vi kvinner og dette trekker jeg faktisk tilbake, det var ikke pent av meg og spøke med slike ting. Min kjære er skikkelig dårlig og er i kontakt med legevakten slik at han får testet seg og fått medisiner om det er nødvendig, han er full i feber og forhåpentligvis er dette bare influensa. Jeg er frisk som en fisk og regner med at også jeg hadde blitt dårlig om det var dette forferdelige viruset så vi er med godt mot og håper bare vi får testet oss i dag. Å gå med denne trusselen over oss er en ubehagelig start på nyåret, det siste vi ønsker er å smitte andre og tar alle forhåndsregler. Jeg tenkte før at jeg aldri ville fortelle åpent om noen i huset ble dårlig, det er jo alment kjent at dem som blir smittet føler på tabuet og stigmaet rundt seg, jeg tenker derimot at jeg har vært åpen om alt annet og det ville være falskt av meg og være så redd for hvordan dette ble tatt imot til de grader at jeg sensurerer meg selv. Åpen ærlig og rusfri i alt jeg gjør 🙂 

Det er jo normalt  å bli syk i disse tider med tanke på temperaturforskjeller og disse vanlige influensaene som vi normalt sett ser overalt når det er kaldt ute, men i disse tider tenker man det værste med en gang. Bare man nyser så tenker man korona og man merker blikkene om man hoster på butikken, alle er på vakt og godt er det. Vi har holdt oss for oss selv så godt det har latt seg gjøre, holdt avstand og spritet hendene våres så ofte vi har kunnet, man kan ikke gjøre så mye mer og kan ikke begrense seg til å bli sittende inne døgnet rundt heller, så jeg føler vi har gjort det vi kan for å unngå dette. Jeg satser på at min kjære bare er utslått av en vanlig og ufarlig influensa og at vi får testet oss i dag, slik at vi slipper og krisetenke i egne hoder og gjøre dette enda værre. Slik ble altså starten på 2021 for oss 🙂 

Mandag starter jobben til min kjære igjen og hverdagen starter, så jeg krysser alle fingre for bra prøver og at vi får lov og starte nyåret uten korona! wish us luck peps 😉

Jeg har oppdatert gruppa jeg har til bloggen på Facebook! Her vil jeg poste alle nye innlegg slik at det blir lettere og følge med! Meld dere gjerne inni denne gruppa ved å klikke på linken! ❤️https://www.facebook.com/710870607/posts/10164544614325608/?d=n

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg