Vi har skværet opp, pappa og jeg!

I dag føler jeg at jeg har hatt en god bloggedag og er fornøgd med innleggene jeg har fått postet, jeg vet ikke om det har noen sammenheng med at jeg faktisk ikke har noe annet og gjøre, bokstavelig talt! det skjer ingenting rundt oss! alt er dødt og det eneste positive er at jeg faktisk får gjort disse tingene jeg ellers ikke rekker over. 

Kontoret mitt er ryddet og kvitteringer som manglet er funnet til regnskapet mitt! heldigvis har jeg noen  som er ett råskinn på dette, ellers vet jeg faktisk ikke hva jeg skulle gjort! jeg har også startet på talen jeg skal fremføre på lørdag og jeg kjenner at slike ting alltid gjør at jeg skjelver ekstra i trusene. Med min fortid med den sosiale angsten er dette noe jeg aldri blir vant med, men på en annen måte jeg elsker og presse til det ytterste. Jeg får ett slags kick av å presse meg selv på disse tingene som skremmer livet av meg. Selvskading eller ei, jeg vokser!

Jeg har også skværet opp med pappa og snakket ut, fått tingene ut av systemet og forhåpentligvis fører det til endringer i fremtiden. Vi er helt klare begge to at dette ikke var greit, og det er helt i orden for han at han skriver om mine opplevelser her inne, for dere som lurte 🙂 å fortelle åpent om rus i familien er viktig tenker jeg, og jeg er sikker på at mange kjenner seg igjen! når det kommer til familie så føles det så skamfullt og skulle fortelle åpent at man har problemer, det må vi få slutt på! det fører ikke til noe annet en vondt værre, og jeg akter å gå skrittene først for og vise at det faktisk er mulig.

Etter at jeg startet og blogge om følelser og opplevelser har vi faktisk fått en ganske så åpen tone her hjemme, før snakket vi ikke om nære ting og var mer overfladiske i praten, nå går vi i dypet og ordner opp der og da, isteden for og gå og være irriterte på hverandre. Det er kjærlighet i å sette grenser til hverandre, og når det er to alkoholikere i ett hus må vi ha dem helt klare for hva som er greit og ikke. Vi kan ikke akseptere og trigge hverandre, og dette går begge veier. Det finnes så masse kjærlighet imellom oss her hjemme, vi må bygge hverandre opp og aldri rive hverandre ned, vi må jobbe sammen så kommer vi til og klare akkurat det vi ønsker.

Vi har rett og slett skværet opp, pappa og jeg. 

Dagen har vært emosjonell som forventet når en venn går bort, jeg har prøvd og la meg selv få tid til ettertanke og i natt sov jeg nesten ikke. Det er vondt og jævlig, men en dag av gangen så blir det bedre. Jeg legger meg med ett lettere hjerte i kveld, og håper at alle dere ute får en fredfylt natt med deilig søvn! takk for at dere deler, kommenterer og applauderer meg! dere gjør meg sinnsykt mye sterkere! 

 

 

Her er gruppa dere ikke vil gå glipp av!

Om dere liker denne bloggen og har lyst og følge med videre så har jeg laget en gruppe til bloggen der jeg poster alle nye innlegg og små overaskelser! meld dere inn via linken her og vær med meg videre i denne rusfrie tilværelsen!  ❤️https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

2 kommentarer
    1. Jeg er så imponert over deg Monica 🙌
      Det står stor respekt av det du gjør . Du snakker om ting som er så viktige å ha fokus på .
      Du er sterk og tøff 💪
      En ekte hverdags helt !!! Flere skulle vært som deg 🥰
      Jeg ønsker deg bare det beste på veien videre .
      Jeg har selv vært rus avhengi og hatt et tøft liv med mobbing ,vold og sorg .
      Barnevern og fortvilelse .
      I dag har jeg 4 år 4 måneder og 4 dager rusfri !
      Jeg er så stolt over meg selv og det jeg har greid .
      Håper at du er det samme , det har du all grunn til ❤
      Så kjære Monica 🥰 fortsett å skrive og dele dine tanker ord og følelser …. for du er magisk 🙌 takk

      1. Tusen takk Charlotte! <3 og gratulerer så masse med 4år 4måneder og 5 dager rusfri! det er en bragd og du knuser oddsene som er imot deg hver eneste dag! Tusen takk for fine ord snille deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg