Veien blir lang å gå aleine

Reklame | Ellos.no

Jeg sitter her og føler meg litt bakfull, som jeg alltid gjør når jeg har opplevd så mye at hjernen ikke klarer å ta innover seg alt på en gang. Jeg tenker på hvor heldig jeg faktisk er som har så mange mennesker rundt meg, som ønsker meg godt, står for det samme som meg og som heier meg fremover når jeg har det tungt. Det er mange som ikke har dette systemet rundt seg som gjør det vanskeligere å falle, og ingen som plukker deg opp når du trenger det. Det er mange som sitter aleine med ensomheten, utenfor samfunnet og er rusfri men som ikke finner sin plass i omgivelsene rundt seg på tross av den enorme kampen dem er igjennom med å bli rusfrie. Jeg vet ikke om jeg hadde klart å være så sterk!

Jeg har vært brutalt ærlig og veldig frempå når det kommer til min rusfrihet, og folk har dukket opp mens jeg har gått denne veien og jeg kan faktisk ikke huske sist gang jeg kjedet meg. Jeg har så mange både nære venner og bekjente som jeg kan strekke hånden ut til om jeg måtte trenge det. Jeg har også foreldrene mine som bor i samme hus, jeg har forloveden min og jeg har barna mine på avstand. Jeg har masse familie som jeg nå reparerer forhold til, og samtlige støtter meg i dette jeg gjør. Jeg aner faktisk ikke hva jeg skulle gjort uten, og tror faktisk at jeg ikke hadde klart meg om det ikke hadde vært for alle disse menneskene. Hadde jeg blitt sittende aleine her uten noen rundt meg, hadde tjangsene mine vært ørsmå på tross av hvor motivert jeg hadde vært. Vi mennesker er flokkdyr, vi trenger hverandre uannsett hvor mye vi nekter på det, vi har ett behov for å bli godtatt og inkludert og vi fungerer rett og slett best sammen med flokken våres. Tankene mine går til dem som sitter aleine med denne kampen, og i ensomhet der man ikke føler at noen en gang ser at man er rusfri, og uten disse belønningene som har blitt så viktige for meg.

Jeg håper så inderlig at om det er noen der ute som sitter aleine, at dem oppsøker grupper eller mennesker som kan være der for dem, om så bare en telefonsamtale. Jeg lover det hjelper og har vært min redning. Når man først har tatt valget om å bli rusfri, har man kommet en alvorlig lang vei, og man trenger mange ting for å forbli rusfri. Det er enkelt å slutte å drikke, men det er det å begynne igjen som er vanskelig å la være, og man trenger alvorlig mange ting for å bli sterk nok til å stå i både russug og ytre påvirkning. Om man er ensom og sliten så er det lettere å havne frempå igjen, og det forstår jeg utrolig godt!

 

Klær fra Ellos som jeg anbefaler varmt videre til leserene mine <3

Wet n Wild//InWear//IsaDora//Wet n Wild//Jacqueline de Yong

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg