Uten rusfriheten er jeg ingen

Vi har levd livene våres som om vi har korona og har vært innelåst av egenvalg. Vi ønsker ikke å være dem som smitter noen eller forårsaker at noen blir alvorlig syke, så vi har tatt alle forhåndsregler på tross av at dette ikke er korona. Situasjonen har gått bra og vi har hatt alt vi har hatt behovet for i denne lille leiligheten, men jeg har følt de siste dagene at jeg ligner mer ett dyr i bur enn ett menneske. I dag har jeg kjørt rundt på en terapitur i bilen, og aldri før har dette kjentes så godt som i dag!

Jeg behøver dette for å leve ett fullverdig liv! jeg trenger å se disse nydelige tingene rundt meg for å føle meg tilfreds og heldig. Hver eneste gang jeg tar disse turene ser jeg noe nytt og noe jeg aldri har sett før, og jeg bruker naturen som en stor brikke i denne tilfriskningsprosessen. Å bli edru er en ting, men å bli rusfri er noe helt annet. Når man skal bli rusfri må både den psykiske og fysiske rusfriheten spille på lag, man må gå igjennom hele seg selv og alt man har gjort i livet, endre på vesentlige ting ved seg selv og sitt tankemønster og naturen hjelper meg til å lande. Jeg ønsker å være ett menneske med beina godt plantet på jorda, det hjelper naturen meg med, jeg føler meg heldig som får lov og bo på ett så fantastisk sted med så mange flotte maleri! dette er en ekte tilfriskningsstrategi for meg.

Når jeg er ute i disse omgivelsene lar jeg meg selv kjenne på både sorgen og gleden jeg kjenner over å ha klart og være rusfri så lenge som jeg har. Det er ikke bare lykkelige stunder når man kutter det viktigste i livet sitt og den eneste medisinen som fungerer (tror man). Å bryte seg selv helt ned for så og bygge seg oppigjen er en lang og vond prosess, det nytter ikke å være utålmodig og man må ta seg tid, ellers faller man helt tilbake til start. Mange ganger føler jeg at jeg er fullstendig aleine om tankene mine rundt rusfriheten, at det er bare jeg her i verden som prøver i en kaotisk og forvirrende kamp med meg selv, helt til jeg oppdager at jeg har valgt helt rett vei og at jeg har mange andre rundt meg som sitter med de samme kampene.

Hver eneste dag tar man ett valg, ett valg om hvordan man ønsker å bruke dagen. Jeg velger hver eneste dag og være edru slik at jeg skal fortsette og få lov og oppleve alle disse maleriene, følelsene og livet, uten min rusfrihet er jeg ingen.

Takk for at jeg får lov og dele denne reisen med dere og for all tilbakemeldingen jeg får! dere gjør meg helt vanvittig sterk, og med dere i livet er alt så mye enklere! 

 

Jeg har oppdatert gruppa jeg har til bloggen på Facebook! Her vil jeg poste alle nye innlegg slik at det blir lettere og følge med! Meld dere gjerne inni denne gruppa ved å klikke på linken! ❤️https://www.facebook.com/710870607/posts/10164544614325608/?d=n

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg