Siden 28.01.20 har jeg delt kampen utav rushelvetet med dere, på åpen blogg

-Å bli rusfri-

Det høres egentlig ut som en lett sak, bare å korke flasken og sette den ifra seg. Gå videre og aldri ruse seg igjen? 

Å slutte og ruse seg etter 18år sammenhengende med en alvorlig avhengighet handler ikke om og korke flasken og bare slutte fysisk og ruse seg, man må faktisk forandre absolutt alt ved en selv og mange føler at man mister seg selv i prosessen, ingenting ved en selv ligner på det mennesket man var og det er kjempeskummelt. 

 

Etter 18år sitter man igjen med mange skader som ikke kommer frem i lyset før man faktisk har vært rusfri en stund, demoner man ikke visste var der og man har ikke lenger rusen og flykte i. 

Vi har vært igjennom en enorm prosess som er vanskelig og beskrive med ord, heldigvis har vi vært to om denne reisen men ofte kan dette gjøre ting vanskeligere.

Oppå det hele har vi delt hverdagen våres med dere daglig og flere ganger for dagen, vi har valgt og være fullstendig ærlige for første gang i våres liv. Denne bloggen har ført til at vi faktisk har vært nødt og være fullstendig ærlige også mot oss selv, den har gitt oss ett talerør og en unik mulighet til og vise verden hvordan det faktisk er, og bli kvitt en avhengighet som har kontrollert livene våres. Til nå. 

Vi bor på en liten plass på Vestlandet, her vi bor er det knappe 3000 andre. Dette har vært våres vei tilbake til samfunnet rundt oss. Vi har tatt ett oppgjør med bygdedyret.

Denne bloggen, rusettervernet, psykologen min og alle menneskene som støtter meg har gjort denne reisen enklere, uten alt dette vet jeg ikke om jeg hadde vært så sterk som jeg er i dag. Tusen takk for all støtte og all den styrken dere gir meg daglig og takk for at jeg får lov og dele hverdagen med dere <3 

 

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

4 kommentarer
    1. Bra skrevet. Stå på. Men hvordan gikk det med besøket av barna dine? Venter spent på en blogg om det❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg