Mitt liv er langt ifra en dans på roser, men veldig veldig bra!

Reklame | Gymgrossisten

Annonseinnlegg

Fred i sjelen er noe jeg overhode aldri har eigd, noengang. Jeg var en hyperaktiv unge, og i hjernen har jeg alltid vært flyktig. Jeg husker jeg fortalte ruskuratoren min at jeg alltid var i aktivitet i hjernen, så når jeg satt og prata med henne før var jeg aldri tilstede i samtalen, og det gjaldt i alle situasjoner. Jeg satt egentlig og tenkte på hva som skjedde etterpå eller hadde tankene helt andre plasser, jeg var aldri tilstede i samtalene og fikk aldri med meg helt noe. Jeg var flyktig, aldri i ro i verken sjelen min eller kroppen, det var hele tiden uro og bevegelse i meg på ett sett. Det er klart dette fører til ekstra stress og sykdom til slutt når man aldri har fred eller finner ro i noe. Man går konstant på nåler og er alltid i beredskap. Det er eneste måten jeg klarer å forklare uroen jeg alltid har hatt i meg.
Da jeg møtte Sebastian såg kuratoren min noe nytt i meg, plutselig satt jeg i samtalene med henne og VAR der, 100% så var jeg der, helt rolig og med en ro i sjelen jeg aldri hadde opplevd før, og det var altså så synlig at hun såg det med en gang. Og alle andre merket denne freden som kom over meg. Jeg ble trygg inni meg, jeg bekymret meg lenger ikke over fremtiden eller hva som kom rundt neste sving, jeg følte meg viktig for noen, og jeg begynte å få tillit til en person etter kort tid. Det var en helt ny opplevelse for meg og det gjor også noe med hvordan jeg møtte andre, og når det blir så tydelig så er det en radikal forandring. Uannsett hvor mye stress som var rundt meg, så var jeg plutselig tilstede i nuet og hadde en fred over meg, og jeg klarte å nyte det.
Jeg har alltid ønsket denne følelsen! Jeg har alltid tenkt at det er dumt jeg ikke klarte å finne den, så jeg har alltid vært bevisst på at jeg aldri har satt pris på øyeblikket, eller sett glede i mange av tingene som andre gjør. Jeg har alltid tenkt på hva som skjer senere, og aldri hva som skjer akkurat nå. Så jeg fikk meg en skikkelig stor opplevelse, da jeg oppdaget at jeg hadde plutselig på underlig vis funnet denne freden jeg har vært på jakt etter hele livet, og øyeblikket fant jeg faktisk i samtalen med ruskuratoren min!
Jeg tror det nye forholdet til en mann som var totalt motsatt av alle andre jeg har møtt hadde mye å si for denne følelsen som kom akkurat idet han kom inni livet mitt, og dette har jeg bare bygd mer og mer på. Nå kan jeg har 100 ting å gjøre, men har en fred inni meg og bruker alle mulighetene jeg har og alle de små øyeblikkene i hverdagen til noe positivt og jeg nyter dem som aldri før! Mens jeg venter på taxien kan jeg snakke med noen nye og være 100% tilstede i samtalen og virkelig interessert, når jeg og mamma sitter i bilen og hun forteller meg noe er jeg faktisk interessert i det hun sier til meg og lytter for første gang. Jeg får med meg det som blir sagt med andre ord, og jeg er oppriktig interessert i hva andre sier til meg. Det er en ny følelse for meg, og jeg føler at det er ett tegn på at jeg begynner å bli frisk! Før hadde jeg mer enn nok med meg selv, og hadde ikke mer overskudd til å bry meg om annet. Man blir bare egoistiske svin av drikkingen, man tenker bare på seg selv og hvordan man skal skaffe mer alkohol for å overleve dagen, man har ikke ork til å tenke på noe annet, og alt annet enn det som er foran deg er uinteressant. For ett kjedelig liv jeg har hatt! Nå ønsker jeg å lære dagen lang, og jeg suger til meg alt jeg kan.

Jeg føler livet faller på plass jeg nå, at jeg er sterk nok til å takle det meste som kommer. Jeg kommer til å ha dårlige dager, hvem har ikke det? Masse kan skje med helsetilstanden min, men det tar vi når den tid kommer. Jeg har brukt så mye tid i livet på å bekymre meg, fore angsten min med masse negativitet slik at den har fått vokst seg stor og mektig, nå nekter jeg å bekymre meg for ting jeg ikke kan kontrollere. Når en ting går rett vest av mine planer, så har jeg 10 andre ting jeg kan fokusere på, også tenker jeg at alt løser seg, mens før kunne en liten ting bikke hele livet over, og det ble kaos bare av småting som ikke gikk som planlagt. Dette er teknikker jeg har lært igjennom å lyttet til mennesker med erfaring og kompetanse rundt dette, og det vil jeg fortsette med. Jeg har lært meg masse teknikker som funker for meg, og det tenker jeg alle trenger. Jeg ønsker all hjelp jeg kan få, men vil gjøre jobben selv! Jeg har gjort jobben selv i 3mnd nå, og når jeg tenkte på hvor langt jeg har kommet allerede, så fikk jeg gåsehud. Jeg har endret hele meg, endret alt rundt meg og alt er forandret. Jeg har vært igjennom en selvransakelse fra helvetet, og har ikke hatt det enkelt! Fytti katta så vondt dette har vært, hvor mange ganger jeg har grått og skreket i frustrasjon og fordi jeg har rett og slett vært knust fullstendig. Men jeg har aldri mistet lyset, aldri blitt trigget så langt at jeg har hatt lyst å tatt meg en øl, og jeg har aldri hatt ett eneste øyeblikk der jeg har tenkt at jeg bare vil gi opp!
Jeg har kommet så langt på 3mnd, og jeg er stolt over dette. Det er ikke mange som klarer å forbli rusfri, men jeg vet at jeg er en av dem!
Dette er en bragd, og jeg har aldri vært mer stoltere av meg selv enn jeg er i kveld. Jeg har det fantastisk bra folkens! Jeg er sliten men har det veldig bra. Alt er ikke perfekt rundt meg, men jeg har det fortsatt veldig bra.

C4 fra gymgrossisten anfefaler jeg! Effektiviserer treningen og funker for oss her 😉

349kr gymgrossisten

CELLUCOR

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg