Min kjære har gjort det slutt mange ganger i natt

Det virker som om jeg har så lite drama i det ekte liv, så om nettene så drømmer jeg ut disse fantasiene om ett dramatisk og kaotisk liv, med rus og brudd, med festligheter og masse rusa mennesker. I natt toppet det seg og jeg måtte flytte meg ifra sengen igjen, igjen og igjen drømte jeg om at min kjære sluttet og bry seg og forlot meg. 

Dette er noe veldig få snakker om, disse drømmene som hjemsøker deg også lenge etter at man kutter rusen, jeg har snart 2år som rusfri på baken men drømmene er like intense og jeg husker ikke sist jeg hadde en god natt med søvn og fred. 

Jeg prøver og forsone meg med at dette er naturlige reaksjoner på det jeg har vært igjennom, jeg prøver og ikke ta det med meg videre i dagen men dere vet når dere er skikkelig trøtte, så er det lett og syns synd på seg selv noen ganger.

Traumeterapien som jeg har drevet med en lang stund nå fungerer, jeg har innsett at også denne behandlingen kan gi disse vanvittige drømmene, fortiden innhenter meg når jeg sover og når jeg konfronterer traumatiske opplevelser både igjennom terapien men også når jeg deler her, så er det logisk at nettene blir preget av det. Jeg håper jeg i fremtiden kan bruke nettene til og hente meg innigjen og faktisk sove godt! 

Når man våkner ifra slike drømmer som jeg hadde i natt er det enkelt og skjelle ut min kjære og fortelle han om hvor fæl han har vært i natt, men man klarer jo ikke det når han ligger og sover søtt rett ved siden av meg.

Jeg skal riste av meg drømmeland og ta fatt på denne søndagen i heimen vår, livet har forandret seg drastisk og jeg er så heldig som har en og gjøre alle disse tingene sammen med, tenk at også han har kuttet rusen for oss?  tenk at to mennesker har funnet ut at rusen ikke kunne gi oss noe mer, og faktisk gjort noe med det. Jeg er heldig! 

Takk for at jeg får dele dette med dere!

 

Liker du denne bloggen? 

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

7 kommentarer
    1. Der kom jeg inn. Hjernen jobber og jobber. Lager skrudde, overveldende, drenerende og merkelige/slitsomme netter.
      Tar med seg “dagens jobb”, og jobber, bearbeider på sin egen merkelige måte, når vi går i hvilemodus. Håper dette roer seg, når ting faller mer på plass. Du tenker mye vettu, i løpet av dagen, hadde vært så deilig bare å “skru av” alt når det er tid for å lade hjerne og batterier 🤗 ønsker du får en god natt, når den tiden kommer i kveld.

    2. Kjenner meg igjen i det du skriver. Jeg kuttet rusen når jeg ble gravid første gang i 2008. Etter at barnet var født hadde jeg mye mareritt at jeg havnet på fest mens babyen var hjemme alene. Drømmen handlet vel mest om at jeg plutselig innså at jeg måtte hjem til mitt barn, men klarte ikke å komme meg hjem, fikk ikke til å ringe taxi eller noe… var veldig stressa… det var da jeg pleide å våkne og kunne med lettet sinn innse at jeg var hjemme og babyen sov i sengen sin.
      Var mye stress i ruslivet, og nå snart 14 år etter har jeg bestemt meg for å dra til psykolog.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg