Konferansen «Hvordan møte mennesker med psykiske utfordringer og rusavhengige»

NÅ folkens! Skal jeg presentere noe vi skal være en del av! Noe jeg virkelig ser frem til og som jeg med ærefrykt deltar på! Nybegynneren jeg er invitert til Gol og på Storefjell høyfjellshotell for 3 hele dager, der skal vi delta på konferansen of the year, og jeg vil med dette anbefale dette varmt videre til dere! Jeg legger ved link nederst i innlegget, som fører til facebooksiden til dette seminaret, og halling mot rus 🙂 anbefaler og sjekke ut denne flotte siden. 

Dere vil aldri se meg starte å selge sunnhetsprodukter eller drikker av ulike slag, eller anbefale noe videre som jeg ikke står inne for selv, men dette derimot ønsker jeg virkelig å promotere litt, og på min måte igjennom min helt egen blogg! Det kan jo ikke bli bedre! Jeg er jo helt fersk i dette gamet, men har allerede fått vært med på ting som har gitt store inntrykk på meg, dette seminaret tror jeg blir en kickstart for meg, som nå har valgt å velge livet uten rusen, med alt det innebærer! 

Seminaret på Gol starter mandag 2.november og avsluttes 4.november og etter programmet å dømme blir dette de tre mest meningsfylte, lærerike og spennende dagene vi har vært med på! Jeg gleder meg virkelig til å sluke all kunnskapen jeg får utav dette, og det er akkurat på slike arena jeg har det best! Med likemenn som vet hva dem snakker om, som jeg slipper å forklare meg ihjel for, og som tar meg akkurat som jeg er! Vi er en del av noe større enn oss, og slike ting som dette gir en gøts som ingenting annet kan gi, det er jo dette som er hele meningen med alt vi gjør hver eneste dag! Og jeg gleder meg så enormt mye og teller ned dagene, ja jeg teller mine rusfrie dager oppover, og teller nedover til dette eventet!

 

 

Her er det massive programmet og jeg kjenner jeg får sommerfugler  i magen av å se det! Sjekk dette her da! 

Tidsplan
Mandag 2. november 2020
15:00
Metalheads against bullying
17:00
Filmvisning: Endelig rusfri, historien om Margrete Bergs langvarige og desperate kamp mot eget rusmiddelbruk.
17:30–18:30
Paneldebatt om alkohol: Utfordringer, forebygging, oppfølging og ettervern
Tirsdag 3. november 2020
08:30
Åpning med A-larm, FFHR, Metalheads against bullying og rusettervernet i Sogn og Fjordane. Konferansier: Julie Winge
09:00
Kjell Torstein Hagen forteller sin historie, fra barndomskriminell og rusavhengig, til å bli nykter helt på egenhånd.
09:30
Vigdis Løbach, om likepersonstjenesten pårørenderessurs ung rus (PUR), og bloggen Mora Di, en mammablogg om rus.
10:30
Pause
10:45
Anette Holm-Larsen og Thomas Palm. Om foretaket ViljeMotiva, og at alle kan endre seg – uansett bakgrunn og opplevelser.
11:45
Musikk/dans
12:00
Lunsj
13:00
Aleksander Nordengen deler sterk historie fra egen oppvekst. Mange ble kjent med hans mor i TV-serien Petter uteligger.
14:00
Pause
14:15–15:15
Mona og Arne Bratland, om å oppleve alle foreldres verste mareritt da de mistet sin eldste sønn.
Onsdag 4. november 2020
08:00
Åpning med konferansier Julie Winge
08:30
Eyvindur Vladimarson, Gruppeleder i A-larm
09:00
Pause
09:10
Jeanette Lysell, om psykisk helsearbeid fra hesteryggen
10:10
Eysteinn Udberg fra rusettervernet i Sogn og Fjordane
11:00
Pause
11:10
Ragnhild Guddal og deltakere fra Lyset i hverdagen, et tverrfaglig prosjekt fra Bærum kommune og NAV Bærum.
12:00
Lunsj
13:00–14:00
= Kaffe, Oslos viktigste kaffebar

https://www.facebook.com/groups/495415294621048/?ref=share

 

Her er linken til Facebookgruppen deres, så meld dere inn om dere ønsker å vite mer! 

 

Her er også litt mer info om hva dette går utpå 😉 

Fagseminar “Hvordan møte mennesker med psykiske utfordringer og rusavhengige”
Storefjell høyfjellshotell, 2..-4.november 2020
Seminaret “Hvordan møte mennesker med psykiske utfordringer og rusavhengige” inviterer igjen til seminar innen likepersonsarbeid og bruk av egenerfaring opp mot rusomsorgen i tillegg til at vi har fokus på de pårørende og deres utfordringer.
Les omtale av seminaret som ble avholdt 4.-6.november 2019 her:
Del 1: https://tidenetter.com/2019/11/07/friheten-til-a-velge/
Del 2: https://tidenetter.com/2019/11/08/frihet-til-a-velge/
Skrevet av Heidi Lien i hennes blogg “Tiden etter”

Konferansen henvender seg direkte mot kommuner, rusmisbrukere, fagpersoner, byråkrater og politikere og andre som er opptatt av bevisstgjøring av rusens mørke bakside.
Temaet er samarbeid, forebygging, inkludering, oppfølging, rehabilitering og ettervern.
Konferansen har knyttet til seg eksterne gode foredragsholdere, disse gir en god beskrivelse av hva som skal til for bevisstgjøring i alle kategorier.

 

Jeg håper denne konferansen får litt blest, og at jeg kan være en av dem som sprer ordet, dette er viktig, dette betyr noe, og dette fungerer! Del gjerne innlegget, slik at alle får med seg dette her 🙂 takk for all deling og kommentarer! Dere er fantastiske! 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg