Jeg ønsker for alvor å leve!

Hittil i dag har jeg hentet ett stort salongbord, ett nattbord, en stor palme og flere pyntesaker og fått på plass i en leilighet! Jeg har også vært på Kulatoppen omsorgssenter og gitt dem en hel kasse med bakevarer og en pose full i godsaker! En søndag helt utenom det vanlige, for søndager bruker å være kjedelige! 

Huset mitt ser ut som ett bombet horehus (om det er lov å skrive), og det lider av at jeg er så opptatt som jeg er, det flyter over og jeg tar ikke imot besøk uten å være skamfull når det er slik rundt oss. Vi må skjerpe oss på dette punktet, og vi satser på å bruke søndagen på å hente oss innigjen her hjemme, komme i orden og bli klare for atter en ny uke i denne tilværelsen. Jeg takler rot veldig dårlig når jeg er edru, for når jeg er full kan det gjerne være kaos rundt meg, men når jeg er oppegående, så liker jeg å ha system rundt meg. Det er sant som dem sier at er det kaos i hjemmet, er det også det i hjernen, og det stemmer ganske så godt for meg.

Nå er jeg inni en forvirrende periode i denne prosessen, ting som før ville gitt meg russug gjør det ikke lenger, og de tingene jeg slet med før går som en lek, jeg går alltid med en redsel i kroppen for å feile, og når kroppen ikke reagerer som den gjor før, så tar det tid å lære seg de nye signalene. Jeg blir fortsatt like irritert over fyllesamtaler som kommer i helgene, men jeg er glad for at de fleste har tatt hintet, men jeg har en vei å gå fortsatt når det gjelder mine egne grenser. 

Det nye livet som det tross alt er farer godt med meg, og jeg føler meg så inkludert og respektert hvor enn jeg drar. Jeg blir godtatt på en helt ny måte, og ikke minst blir jeg lytta til fordi det jeg sier faktisk er viktig. Jeg gleder meg til hver eneste dag her på kloden, og jeg har mer livslyst enn noengang, det bare stiger og stiger dette her, og tiden går altfor fort! Jeg kunne ønske jeg fikk gjort mer om dagene, og kunne ønsket jeg hadde en og delegere bort litt arbeide til, men alt ordner seg til slutt 🙂 

Jeg tror meningen med livet er å nyte disse øyeblikkene med sjelefreden, hvor enn du måtte være, det å faktisk være tilstede der du er, og ser alt det vakre rundt deg, jeg tror meningen med livet er å finne sin egen vei til lykken, og hjelpe andre mennesker rundt deg som sliter. Å være ett medmenneske er noe jeg setter veldig høyt, og streber etter å være ett av dem hver eneste dag jeg lever!

 

Her er bakeren på Bryggja som jeg skriver så varmt om! Han gjør det mulig for meg å gjøre det jeg gjør! Uten han hadde jeg ikke kunnet gitt bort så mye godt hver eneste uke til mennesker som virkelig trenger det, jeg er så heldig som har fått denne mannen i livet mitt, og det er en glede å kjøre til Bryggja flere ganger i uka og hente med denne karen her! <3 

Jeg har gruppe på Facebook! Tilbaketillivet heter den og der poster jeg alt nytt som skjer her 🌹❤️

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg