Jeg har for sterke meninger

Ett par ganger har jeg fått høre dette, spesielt ifra en viss facebookgruppe som nekter meg å poste innlegg, selvom det er helt relevant for tema for gruppen deres. Det virker som noen føler seg truet over en del av tingene jeg vet, og straffer meg dermed med å sensurere denne bloggen her som jeg har blitt så glad i 🙂 

Det er faktisk det største komplimentet jeg kan få, og jeg tar det med meg videre! Det er for meg positivt, det betyr at jeg står for noe som er viktig og som engasjerer også massevis av mennesker. Jeg setter ting ofte på spissen, og uten å henge ut andre mennesker. Jeg føler faktisk at jeg ikke har hengt ut noen en eneste gang, men jeg har på samme tid fått frem ting jeg trenger for å kunne gå videre. 

I mange situasjoner kunne jeg valgt å bruke bloggen til min fordel, og brukt den på en negativ måte, men jeg føler ingen behov for dette. Jeg ønsker at bloggen min skal handle om min reise mot rusfriheten, alle hindringene jeg møter på veien og til opplysning for dem som skal gå veien etter meg. Jeg opplever mange ting som gjør at jeg utvikler meg som menneske, og jeg ønsker å dele.

Å få høre at jeg har for sterke meninger gir meg bare enda mer motivasjon til å fortsette å være ærlig med dere, for jeg har før aldri hatt meninger om noe som helst, og har aldri iallefall følt ett behov for å bli hørt. Jeg har gjemt meg og aldri sagt ifra noensinne, før det har smelt og endt i katastrofe, eller ført til at jeg har selvskadet meg selv oppi det hele. Jeg føler selv at jeg ikke har ett eneste innlegg jeg angrer på jeg har delt, og det sier litt når antallet innlegg er såpass høyt! 841 innlegg om livet mitt, meningene mine og planen videre mot ett godt liv for meg selv og mine.

Jeg kommer til å fortsette og ha sterke meninger, for nå blir jeg faktisk hørt! For første gang kommer meningene mine frem, og andre blir faktisk tvunget til å ta innover seg problemer vi har i samfunnet, men som alltid har blitt kostet under teppet. Jeg akter å bruke stemmen min til holdningsskapende arbeide og endre samfunnet jeg lever i. Så får nesten andre bare tåle disse sterke meningene mine, som endrer synet på verden rundt oss! Alt er langt ifra perfekt, verden er ikke rosa og deilig alltid… det er på tide å få opp blikket og faktisk ta tak 🙂 Og jeg er gjerne med på jobben.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg