Hjemmet, ikke bare ett bosted!

I hjemmet våres er det mye kjærlighet og det er her jeg både bor og jobber, hjemmet mitt har blitt viktig i denne prosessen og det er hit jeg kommer når jeg trenger og koble ut. “jobben” min har blitt og hjelpe andre mennesker som ønsker seg enten utav rusen eller som trenger hjelp i aktiv rus og jeg er lidenskapelig opptatt av og også hjelpe andre til og skape seg ett hjem og ikke bare en bopel.

(her er døren inn til soverommet våres, før var denne mørk brun og tok hele rommet. Dette er en svingdør og vi ønsket ikke å fjerne denne unike tingen. Jeg ser at på bildet viser alt av merker, men det synes ikke in the real life!)

(Her er døren innenifra og min kjære har lekt kunstner! rommet er svart, så vi behøvde noe hvitt i rommet)

 

Jeg har faktisk ikke tallet på hvor mange ganger jeg har fylt bilen med ting som jeg har fått ifra hjertevarme mennesker og gitt videre til mennesker som ikke har muligheten til å kjøpe slike ting selv, og jeg har blitt mer og mer bevisst på hva ett hjem faktisk betyr for både selvfølelse og motivasjon. 

Da vi startet her kan jeg ærlig innrømme at det faktisk ikke såg ut, og vi har lagt mye arbeid i å gjøre dette til våres. Her var det ordentlig gammel stil med rosemaling og oransje farger overalt! vi måtte rett og slett ut for og tenke og jeg er veldig fornøgd med å kunne male over marerittet under. Vi har pusset opp på budsjett og ikke lagt mye penger i dette, og resultatet har blitt at jeg tenker “borte bra men hjemme best”.

(Slik ser alle dører ut i leiligheten)

Igjennom livet har jeg flyttet minst 30 ganger og man føler seg rotløs. Jeg har også vært hjemløs en periode og dette var faktisk leiligheten jeg fikk etter å ha vært hjemløs en lang periode. Dere kan tenke dere at leiligheten her ikke bare er en vanlig leilighet for meg, den har større betydning og jeg kommer aldri til og glemme hvordan det var å ikke vite hvor man skulle gjøre av seg.

(Bare ved og male denne buen i svart endret hele rommet! denne var hvit før og skilte seg ikke ut. Jeg ble veldig fornøgd selv, men når man velger svart må man belage seg på og måtte male annenhvert år.) 

Etter å ha viet 18år til rusen er jeg ikke lenger villig til å ofre livet for dette farlige spillet, og har i dag 412 hvite dager bak meg. For at jeg skal klare dette er hjemmet mitt viktig for freden i sjelen og for å føle på tryggheten når jeg er hjemme. Jeg og min kjære som snart blir min mann har virkelig stått på for å klare dette her, skape oss ett hjem sammen og leve som rusfrie mennesker, og i tillegg hjelpe alle andre som ønsker det samme livet. 

I dette innlegget har jeg tatt for meg dørene her i leiligheten! vi har satt våres eget preg på dem og vi tenkte vi ville ha noe litt utenom normalen! Her er veggen på soverommet som jeg har dekorert med ett bilde jeg har laget selv, og ett bilde jeg og min kjære har laget sammen <3 hjemmet våres viser hvem som bor her, og det er viktig for oss at vi kan ta imot besøk uten og føle på skammen over eget hjem.

 

Håper dere likte innlegget og innblikket i våres litt utenomdetvanlige livet våres! Følg oss gjerne videre ved å klikke dere innpå linken nedenfor! masse kjærlighet! 

 

 

Her er gruppa dere ikke vil gå glipp av!

Om dere liker denne bloggen og har lyst og følge med videre så har jeg laget en gruppe til bloggen der jeg poster alle nye innlegg og små overaskelser! meld dere inn via linken her og vær med meg videre i denne rusfrie tilværelsen!  ❤️https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

8 kommentarer

Siste innlegg