For mange skiller seg og tar en snarvei ut – Ekteskapet er hellig –

Det er ofte snakket om i mediene og tallene er helt klare! vi krangler mest når det kommer til daglige gjøremål i hjemmet. Noe så enkelt og noe som burde være bagateller vokser seg store og ødelegger faktisk mange forhold, jeg og min kjære er ingen unntak men vi krangler svært skjelden. Mange ekteskap ryker faktisk på grunn av noe så simpelt som oppvasken hjemme. 

 

 

Det finnes ikke naturlig at to mennesker skal leve sammen så tett, vi er skapt for og ha rom rundt oss og man må faktisk lære seg og leve sammen, det er ikke gjort på en dag eller ett år for den saks skyld, ett forhold må man faktisk jobbe knallhardt med for og få til og funke og veldig mange gir opp for lett. 

 

 

Jeg får sikkert mange på nakken når jeg sier dette men jeg tenker at veldig mange gir opp bare ved den minste motstand og ting som egentlig ikke burde være utfordringer blir gigantiske problemer som ødelegger mellom to mennesker som i utgangspunktet elsket hverandre, slike ting som kunne lett fikses bare man prata sammen og bestemte seg for og satse på “oss”. For meg er ekteskapet hellig og skal kun brytes om vi  snakker om vold eller utroskap. I mitt hode skal man ha alvorlige og seriøse grunner om man skal bryte kontrakten man har mellom hverandre, den skal ikke inngås med letthet og skal være det viktigste man har imellom hverandre. 

 

 

 

 

 

Nå er vi ikke gift ennå men ifra første stund da vi bestemte oss for at vi var oss, så gikk vi igjennom noen regler for forholdet våres.👇

 

Ærlighet – alltid

Respekt 

Forståelse 

Og åpenhet

 

 

Vi er ett par med utfordrende fortider, vi har måttet være helt fullstendig ærlige ifra første stund for og få dette til og fungere og for oss har alltid “oss” vært det viktigste. Mang en gang har mennesker prøvd og ødelegge mellom oss, med løgner eller historier ifra fortiden men for første gang har vi vært ett skritt foran og den andre parten har alltid visst sannheten, ett forhold som starter i rusen er nesten dømt til og mislykkes men med enkle regler har vi trosset oddsene vi har hatt imot oss. 

 

 

For meg personlig er ekteskapet hellig, det skal ikke brytes og det skal alltid jobbes for og klare livet sammen, det finnes ingen enkle utganger og man må være villig til og kjempe med nebb og klør. Ekteskapet er noe jeg alltid har satt høyt og har aldri tenkt tanken på og inngå noe så alvorlig, en så klar kontrakt på at det er “oss” nå for alltid. Jeg ville faktisk sprunget for livet om dette skjedde for bare ett par år siden men for første gang i mitt liv er jeg villig til og inngå denne kontrakten. 

 

Husvask er den største årsaken til konflikter til Norske par

 

Det er forunderlig at jeg snart skal gifte meg og vi skal sørge for at husvasken aldri blir en god grunn til og bryte ekteskapet, da skal det langt større og alvorlige grunner til selvom jeg forstår at det kan føre til mang en uenighet! jeg tenker at man må være klar over hva denne kontrakten faktisk innebærer, den handler ikke om vill forelskelse, den handler ikke om at man er tiltrukket av partneren sin eller forguder han for den del, den handler om at man alltid skal behandle den andre part med respekt, ærlighet og forståelse livet ut. . . og det er jeg villig til og gjøre. 

 

Det er mine tanker om ekteskapet på denne helt vanlige søndagen og etter at vi har hatt en feide om husvask og rydding😂

 

 

Lyst og følge oss videre? 👇

Liker du denne bloggen? 👇

 

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg