En gang alkoholiker, alltid alkoholiker

Reklame | Ellos.no

Dette er en ting folk flest ikke vet, at om man er alkoholiker så går det ikke å kurere denne sykdommen. Du har den med deg resten av livet ditt, og du behøver ikke å drikke en gang! Man kan være alkoholiker selv om man ikke drikker. Når man får andre sykdommer finnes det alltids en kur, og man kan bli frisk av det meste, men jeg har en sykdom som jeg må ta med meg i graven. Jo før jeg innser dette jo bedre er det, og det er mange som fortsatt tror man kan lære seg å håndtere alkoholen, det har jeg trodd i mange år selv. Hele denne sykdommen er vanskelig å svelge, fordi den er så omfattende som den er, og den preger deg i absolutt alt. Man klarer som regel ikke å skjule det over tid, og det går utover alt i livet, at man misbruker rusmidler. Jeg er glad jeg har kommet til ett punkt der jeg godtar alt ved alkoholismen. Det er ofte veldig vanskelig å erkjenne at man er alkoholiker, og jeg har brukt mange år bare på å innse det, men da jeg klarte å ta det steget åpnet mange dører for meg som hjalp meg på veien.

Denne sykdommen ligger i genene dine, og hos meg er det genetisk, og jeg krysser alt jeg har for at jeg ikke har ført videre disse dårlige genene. Det er rart å tenke på at man skal leve hele resten av livet som en rusavhengig, og man må ta mange hensyn med tanke på hvordan man lever livet sitt og være obs på farer andre slipper å ta hensyn til. Det eneste som hjelper er å bryte absolutt alle mønstre og starte helt på nytt, men det vil ta ekstremt lang tid å smelte inni det nye livet man ønsker å leve. Jeg er alkoholiker i dag, og for resten av livet mitt.

Kule postere fra Ellos!

Malerifabrikken//Malerifabrikken//Malerifabrikken//Malerifabrikken

Malerifabrikken//Malerifabrikken//Malerifabrikken//Malerifabrikken

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg