Det er ikke meg, det er deg

Det er onsdag morgen og jeg føler jeg var med på noe stort i går, og som alltid når jeg er med på noe stort så er hodet tomt og kroppen slapp. Jeg stod frem med historien om overgrep ifra barndommen etter en reaksjon jeg fikk da jeg fortalte historien min og slik bruker det og være. Jeg husker brøkdeler av livet mitt og noen ganger kommer det smådrypp ifra fortiden som gir meg ett klarere bilde og en forståelse for hva som faktisk har skjedd.

Heldigvis får vi ikke mer en vi klarer og håndtere, det er som om noen passer på at vi litt etter litt klarer og skape oss ett bilde. 

 

Å dele disse historiene med dere handler ikke om å forflytte skyld bort ifra meg selv eller bortforklare mine dårlige handlinger i ettertid, jeg står for alt jeg har gjort og den eneste som er ansvarlig for min rus er meg selv. 

Det føles rart og sitte som 33år og fortsatt bli kjent med seg selv, der minner dukker opp ifra traumer jeg har fortrengt med rusen, den har vært løsningen min i alle disse årene men jeg har funnet en langt bedre en, nemlig og dele med dere og være åpen om det. Når jeg sitter her og er åpen med dere må jeg i samme omgang være fullstendig ærlig med meg selv, det kan være vondt til tider men etter jeg har delt vonde minner føles det som om en vekt letter ifra skuldrene.

Misbruk er noe som går igjen i historien min, noe som alltid dukker opp og derfor er jeg så takknemlig for å ha funnet en mann som respekterer meg og aldri ville satt meg i en slik situasjon igjen, jeg føler meg trygg for første gang. Jeg skal klare og håndtere alle disse tingene som har skjedd med ett rusfritt hode, fortid er fortid men jeg trenger og vite alt for og gjøre ferdig dette bildet som har vært knust i mange år. 

Det har ikke vært meg det har vært noe galt med, jeg har vært ett menneske med normale reaksjoner på en unormal oppvekst og omgivelser.  

 

 

Liker du denne bloggen? 

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg