Coronaen setter ikke en stopper for arbeidet mitt, tvert imot!

Reklame | Lyko.no

Annonseinnlegg

Akkurat nå er den oppgaven jeg har valgt å ta på meg med glede viktigere enn noengang, og det blir nok sikkert lenge til vi står i en krise igjen og virkelig må tenke smart og nyttig når man først gjør noe. Jeg oppsøker ikke og tar ingen risiko for meg selv, men finner løsninger som fungerer flott allikevel. Jeg har kjørt rundt med mat og ting jeg har parat i bilen hele døgnet. Jeg fyller opp etterhvert og deler ut ting som folk flest trenger av mat godis og hygieneprodukter 🙂 jeg har vært i kontakt med mange igjennom telefon i dag og fått masse utav dagen selvom det er stengt overalt. Det er fantastisk hvor langt frem utviklingen har kommet, og det meste kan ordnes bare du har nett og kodebrikke 🙂 jeg har kommet langt frem med en sak som jeg virkelig brenner for, og gleder meg virkelig til fortsettelsen!
Jeg har gode kontakter som vil oss godt, og som strekker seg langt for å oppnå resultater vi aldri før har sett. Det er rart hvor langt man kommer bare man er hyggelig av natur! 😉
Jeg håper flere kommer på banen etterhvert som dette roer seg ned, og når en klarer å fikse så masse når alt er i stillstand, så kan man bare tenke på hva som skjer når alt er åpent og klart for arbeid!
Nå er det viktig å slukke branner som kan oppstå, og folk må vite hva dem har å forholde seg til, og avtaler som er helt klare. Oppstår det frustrasjon må det oppklares strax, og der har jeg en viktig rolle akkurat nå. Jeg er parat hele døgnet foruten når jeg sover og tar alltid telefonen min 🙂 det er godt å snakke med folket, og jeg får masse utav det også 🙂
Disse brannene hadde fått full fyr, og når alt er i stillstand, så ville det blitt eksplosjon fort. Alle må vite hva dem har å forholde seg til, og jeg tenker så flittig jeg er på både ipad og telefon kan være til nytte 🙂
Jeg har fokus på spleisen min akkurat i dag, fordi det er så aktuelt. Jeg har brukt ca 7000kr på alle disse ukene med aktivt arbeid og målrettet tiltak som funker for alle. Dette er penger som er mine, så vi trenger å få noe inn, og har leigeutgifter når vi har grupper en gang i uka. Men jobben er jo ikke bare dette. Alt jeg gjør, legger jeg ved kvittering på, og har underskrifter fra gruppen at spleisen blir brukt av meg til det vi trenger alle mann. Jeg tenker langsiktig, som treningssenter, aktiviteter, turer til opplæring igjennom rusettervernet som dem arrangerer. Turer ellers, kjøring til klinikk og avtaler. Ekstra leige om vi finner på noe sammen i Røde Kors, besøk til gruppen i Florø så vi kan lære av dem. Dem er i ryggen min hele tiden, og jeg kan rådføre meg med dem 🙂 jeg har nav i ryggen, rusteam, boteam, politi, leger osv. Så jeg står ikke aleine, for det har jeg ingen utdannelse til 🙂 dette blir samarbeid for å gjøre det enkelt og effektivt for dem som er villig til å ta imot hjelpen, med regler 🙂
Jeg gleder meg virkelig til fortsettelsen!

Jeg og min kjære har tømt kjøkken i dag! Som en kickstart for oss selv her føroppussing! Vi har tømt ALT av skap, bært på loft det vi skal ha, og laget til kasser for gi bort og kastet alt av unødig tull som hoper seg opp på magisk vis! Nå er det STRØKENT, og alt har kommet på sin plass 🙂 dette er terapi for oss to! Vi jobber som ett team, og det er greit for jeg kan ikke bære stort, så jeg er heldig som har en effektiv og sterk mann i mitt liv! Jeg ELSKER kjøkkenet mitt som vi har pusset opp helt selv, foruten at en venn av oss lærte oss å legge gulvet! Før var det oransje OVERALT, og jeg har bodd her i mange mange mange år slik. Det var virkelig deilig å male det svart og sølv. Bare bli ferdig og få dekket over det gyselige gulvet som alltid har vært en plage for meg. Jeg har alltid hatet det med stor intensitet men aldri hatt penger eller giv til å starte. Nå har vi gjort alt veldig billig, og vi har gjort alt selv med enkle løsninger overalt. Og det har fungert helt fantastisk for oss! Kjøkkenet er ferdig, foruten å kaste det bordet som står der og bare tar plass, det blir en glede å få det ut av livet! Vinduet skal byttes, og en karm skal lages, så vi slipper det rotet ett bord lager i ett rom! Skapene på begge sider av vindu, skal vi vurdere etterhvert, for vi trenger dem virkelig ikke om vi finner en løsning som ser pent ut og funksjonelt 🙂
Det er mange ting man kan gjøre når man eiger selv, og vi har god tid på oss!
Jeg legger ved mirakelet vi har prestert i dag, og samtlige skap er omtrent tomme 🙂 godt å ha ett loft for oppbevaring! Og det står for tur det også. Jeg har innsett at det ikke er så ille som fryktet der oppe 🙂 det er bare organisering som skal til, så tømmes dette også. Det er en plage for meg å vite att både loftet og kjelleren ikke har blitt prioritert, og bare fylt opp med gammelt rask. Når man har bil får en tømt det selv, uten å blakke seg fullstendig.


Kjelleren tar vi etterhvert og til slutt blir det jammen meg ett bra hus her. Jeg er stolt! Jeg og mamma har kjempet ett helt år bare for få det. Nå er det på tide og få det skikkelig her også, og vi tar alt på tak. Vi bruker ikke mer penger for å gjøre ting kjapt og dyrt. Og vurderer etterhvert hva som er viktigst for oss. Det blir en prioritering men vi skal få mye utav pengene når vi først setter igang.
Jeg håper det ikke er pillene mine som gjør meg så organisert og fokusert, for dette ønsker jeg å kunne gjøre resten av mitt liv!
Enjoy! Jeg får heller ikke delt bloggen på facebookgrupper før i morgen, så jeg mister en del lesere og folk får den ikke med seg. Det merkes. Men dem som er her, teller for meg 🙂 jeg har blitt veldig veldig glad i leserene mine som kommer igjen og igjen <3

Nå må jeg få i meg mat, og min kjære lager egg. Jeg er virkelig en heldig jente <3

Neglelakk fra Isadora som du får på lyko.no! Masse sminke, og masse billig.

Neglelakk som tørker på sekunder! Annonse

IsaDora

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg