5 dager uten kjærligheten min

Jeg er en misbruker, en fullblodsmisbruker som blir avhengig av alt jeg ser og tar i, og jeg har en lang vei å gå for å bli frisk, og legge disse vanene bak meg. For 5 dager siden tok jeg ett valg, og det høres sikkert lite ut for dere, men jeg er fullstendig avhengig, jeg er helt fullstendig hektet på Red Bull, og kunne ønske det var noe mer spennende enn denne triste drikken! 

Jeg er avhengig av å åpne denne boksen, av hvordan det iser på tennene når jeg tar den første slurken, og hvordan denne drikken fungerer for meg, som ikke har tid til å pælme innpå kaffe dagen lang, det sitter så langt inni meg, og dette er en vane som har kommet etter at jeg fikk bilen min. Mengdene jeg klarer å presse i meg er vanvittige, og jeg har fått noen fysiske reaksjoner på dette, som skremmer meg og som har fått meg til å kutte dette, forhåpentligvis for godt!

Hver eneste dag har jeg blitt dårlig, med blodtrykksfall, svimmelhet og smerter i brystet, hver eneste dag har jeg vært redd for at jeg har fått diabetes, da det har gått over med en gang jeg har fått noe mat i meg, og jeg har faktisk også vært til legen for å sjekke hjertet mitt og jeg akter å ikke la dette fortsette, jeg er for glad i livet mitt til å dø av dette, og det hadde vært nitrist å dø av noe så sørgelig som Red bull er! Jeg som har klart å putte så mye rus i kroppen uten å dø, skal gå ut med en stor smell og noe storslått, ikke fordi jeg ikke har selvkontroll nok til å kutte dette her!

I dag er det 5 dager siden jeg slo opp med denne drikken, på samme måte som med alkoholen, forhåpentligvis. Min kropp lyger ikke, og jeg tåler tydeligvis ikke det denne gjør med meg, så jeg må erstatte den med kaffe, og har fikset meg en termokopp som holder den varm når jeg kjører bil, genialt! 

Poenget med dette innlegget er at all avhengighet er like ille, min avhengighet er ikke større og mektigere enn andres, det er ingen konkurranse om hvem som er mest avhengig, eller sliter mest når man kutter vanene sine, og avhengigheten sin, det kan være så lett som at min Red bull-stopp er like ille for meg som noen som kutter noe annet vesentlig i livet sitt. Alt handler om å bryte sine egne mønstere, fylle tomrommet med noe annet og sunnere, pleie hjertesorgen sin ved å erstatte det med noe annet, og ofte mye bedre. Avhengighet er avhengighet uansett, og vi alle må finne våres vei utav den! 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg