Unnskyld til alle jeg har såret

Helt siden jeg startet denne prosessen med å leve ett rusfritt liv har jeg fokusert hardt for å ikke bli bitter, det har skjedd så mange ting som kunne ført til denne ødeleggende følelsen i magen men som jeg har snudd til noe positivt fordi bitterheten ikke er ett alternativ for meg, jeg ønsker å leve livet mitt og bitterheten ville stått i veien for mange av mulighetene som har åpnet seg for meg. Jeg tror ikke at jeg ville blitt tatt på alvor om jeg viste bitterhet i innleggene mine her eller i samtaler med andre, jeg tror at om man viser endring så sier man på samme tid unnskyld til alle dem som har blitt rammet på veien i min ruskarriere.

Jeg har sviktet! mange mennesker igjennom årene har blitt sviktet på grunn av meg, foreldrene mine vennene mine og ikke minst mine egne barn. Jeg viser forandring hver eneste dag for å si unnskyld og for meg er det ingen vits i å si disse ordene verbalt men å vise det i oppførsel og ydmykhet for det jeg har påført dem. Jeg har vært syk men det er ingen unnskyldning for svikene jeg har i fortiden, det er klart det gnager men hva kan jeg gjøre? 

Det er klart jeg kunne sett meg ned med hver enkelt og sagt beklager, men ville dette være nok? jeg tenker at jeg bruker hver eneste dag her på denne jorden til å vise hvor lei jeg er meg for alt som har skjedd, og viser dette med endring og forbedring. Mest av alt er jeg stolt over at barna mine nå kan være stolt over en mor som har endret seg, en vinner over rusen og livet. Jeg viser foreldrene mine hver eneste dag igjennom å hjelpe dem  i hverdagen og å være edru slik at dem kan senke skuldrene og fokusere på seg selv, og mine venner igjennom å strekke ut en hånd når dem behøver meg, for første gang er jeg istand til å hjelpe andre.

Bitterheten har ingen plass i hjertet mitt og jeg fokuserer fremover, all mobbing og motgang har gjort meg sterk på denne måten og hver gang jeg har det dritt tenker jeg at det kunne faktisk vært værre. Jeg aksepterer ikke å bukke under, jeg er en kjemper og en fighter i alt jeg gjør, fordi motgangen har gjort meg sterk. Uten den hadde jeg ikke vært meg og jeg er på en måte takknemlig for all dritten jeg har fått igjennom livet. Jeg ber om at min historie kan hjelpe noen der ute, hjelpe noen til å finne håpet og makten til å endre sitt eget liv. Jeg ønsker at all dritten jeg har måttet gå igjennom en dag skal kunne endre situasjonen til noen andre. 

Det er drømmen min

 

Her er gruppa dere ikke vil gå glipp av!

Jeg har oppdatert gruppa jeg har til bloggen på Facebook! Her vil jeg poste alle nye innlegg slik at det blir lettere og følge med! Meld dere gjerne inni denne gruppa ved å klikke på linken! ❤️https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg