Jeg underdro penger fra nav

Annonseinnlegg

Dette er ett veldig sårt emne for meg, og en ting som gnager, og har gnagd inni meg i mange år.
Da jeg mistet barna endte jeg på ruskarusellen og floppet helt ut, jeg rusa meg fra sans å samling for å få tankene bort fra alt som hadde skjedd. Men da jeg la meg inn stoppet jeg totalt med alt og endret meg.
En ting jeg ikke endret var å gi beskjed til nav om at jeg hadde mistet barna, og dermed mistet retten til Overgangstønad. Jeg gikk i over 1år og mottok penger jeg ikke hadde rett til. Og jeg skammer meg i dag over dette.
Jeg mottok over 100 000kr på feil grunnlag. Og det at denne summen handler om barna mine sliter virkelig på meg.
Jeg var dum, og trengte penger når jeg var innlagt, men jeg sa til slutt ifra og dette ble stoppet.
Dette er penger jeg har betalt tilbake, og den siste innbetalingen var som en stor utløsning for meg. Jeg er stolt over å ha klart å betale denne sure gjelden, det var den største gjelden og den vondeste.
Jeg driver nå og undersøker om det er noe jeg skal ha tilbake av beløpet, siden jeg betalte skatt av dem den gang. Så jeg har vært i telefoner med både skattekontoret og nav i mange timer. Jeg ønsker å gjøre opp, bli ferdig og aldri tenke på denne saken igjen.
Jeg var så dum som trodde dette var greit, men hjernen min fungerte som en misbruker, og ikke som normalt.
Jeg føler jeg har gjort opp for meg, jeg er ikke perfekt, jeg har gjort mye dumt. Og dette er en av de dummeste tingene jeg har gjort i livet mitt.
Jeg gikk også i banken min og sa at datteren min var blitt syk, så jeg måtte reise.
Jeg måtte ha ut pengene jeg skulle ha dagen etter på forskudd, og fikset med bekreftelse fra nav og alt.
Deretter gikk jeg på nav og skiftet kontonummer for utbetalingen, så kontoen min ble satt med minus på 16000kr, og pengene kom ikke innpå konto for å dekke opp. Da jeg betalte denne gjelden tilbake mange år etter, gråt jeg av glede. Den gjelden sammen med nav handlet for meg om barna mine, at jeg hadde brukt barna mine for min egen vinning, så det var så godt å bli kvitt denne gjelden for meg.
Jeg har fått betalt klærne fra hm som jeg kjøpte på kreditt til barna når dem var små, og jeg har fått blitt kvitt ett billån som har tynget meg på grunn av omstendigheter med tvangssalg og tidligere kjærligheter.
Jeg har fått gjort så mye etter at jeg fikk begynne å tjene mine egne penger, så jeg føler jeg er en økonomisk sjel langt inni meg. Jeg tenker meg om hva jeg vil bruke mine hardtarbeidende penger på, og når man tjener dem selv vil man at pengene skal vise noe. At det skal vise igjen og ha betydning. Jeg holder meg ennå til halvprisdisken, jeg handler bare det vi trenger og det som blir spist opp. Og jeg fyller gjerne opp fryseren med kjøtt på billigsalg som vi kan lage deilige middager av. Vi har begynt å bruke ferdige woksalater eller oppstrimlet gulrot til alle middager, og vi prøver å leve ett sunt liv. For kostholdet er viktig for både meg og min kjære <3 jeg har hele livet slitt med å være for tynn, og nå fokuserer jeg på sunn mat, regelmessige måltider og matgleden. Jeg har plutselig lyst på mat, og jeg sulter meg ikke lenger. Ikke at jeg har sultet meg med vilje for å bli tynn, men jeg har ikke prioritert mat.
Nå har jeg bare strøm, lån, telefon og Lånekassen å betale på i mnd! Jeg føler jeg har kontroll og at regningene ikke lenger hoper seg opp. Jeg har hatt så masse utgifter til lege, taxi og sykehusopphold så nå ser jeg frem til å ikke stresse over fakturaene som hoper seg opp. Jeg vet hva som kommer.

Dette var ikke ett enkelt innlegg og lage, jeg håper jeg ikke blir dømt for gamle synder, men respektert for ærligheten. Det er oppgjort og betalt. Nå er jeg klar for å gå videre.
Amen

Annonse fra gymgrossisten siden jeg må ut i trening nå etterhvert så alt fra steoridene ikke forblir fett etter musklene går bort. På tide å få kroppen tilbake så jeg føler meg sunn og frisk også der! Anbefaler deres produkter! Og denne har jeg selv! C4 som gir bedre trening. 😉


0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg