Jeg tar 1 valg hver morgen, og det skal jeg gjøre hver eneste dag for resten av min tid på denne jo

Reklame | Lyko

Annonseinnlegg

Hver eneste morgen våkner jeg grytidlig, og nå den senere tid etter nedtrapping så sovner jeg etter noen timer igjen her på soffaen som har blitt våres seng, da jeg sover så godt her plutselig. Jeg har aldri fått god søvn på soffa, så dette er en ny opplevelse.
Hver eneste morgen blir jeg sittende her med min kjære liggende og med de hærligste sovelyder, mens jeg klapper på dette tastaturet og sjekker de sosiale mediene og bloggen min, selvsagt. Jeg har som regel morgenmøte igjennom FaceTime med en av mine nærmeste venner, som jeg på merkelige vis plutselig ble veldig nær etter å ikke hatt kontakt på maaange år! Han sier han bare begynte å tenke på meg en dag, og sendte meg en melding. Han hadde ikke sett noe i aviser eller noenting men fant meg på facebook og tok tjangsen. Det er så rart at det skjedde akkurat da det skjedde, for jeg trengte det på ett vis, og jeg tror han også gjor det. Det var ment to be, og jeg har blitt veldig knyttet til han, det er så godt å ha noen du slipper å forklare deg for, for han forstår det. Du slipper dumme råd fordi han vet jeg vet det så altfor godt selv hva jeg skal gjøre, og vi har en humor som vi alltid har hatt når vi snakker. Jeg kan høvle over han, på grunn av noen egenskaper som irriterer men gir meg masse glede i samme slengen, og han er så sikker på seg selv og sine rutiner at han ikke tar til seg ett ord jeg sier, foruten når jeg har det vondt og trenger han, da vet jeg at han alltid er i ryggen min, og jeg føler at han faktisk blir bekymret for meg på ekte om noe er på g. Jeg kommer aldri til å glemme hva han har betydd i denne viktige perioden i livet mitt, på merkelige vis var det ment to be den meldingen på facebook som kom som lyn fra klar himmel, og nå snakker vi hver eneste dag, og gjør hverandre veldig godt.
Det blir ingen morgen uten kaffe, og jeg blir tregere og tregere å få den i mikroen og varm, fordi jeg faktisk er trøtt på morran! En helt ny følelse for meg som har gått på steorider i 2mnd. Jeg har ikke vært nedpå nok til å føle trøtthet uten sovemedisiner. Så jeg nyter å være trøtt i trynet og gjespe meg ut på badet om morran. Loffe rundt her i behagelige klær og bruke lang tid på å våkne. Det er hærlig for meg som alltid har hatet morninger, og har sovet meg langt utpå dagen når jeg har klart. Nå ville jeg ikke byttet bort morningene for noe som helst annet, det er da jeg får gjort mest, organisert mest og er mest effektiv. Det er da humøret fortsatt ikke har blitt ødelagt, og jeg nyter utsikten min uannsett været som er. Kjøkkenet mitt er blitt min favorittplass når min kjære er på jobb, mens nå er stua blitt den nye plassen.
Jeg planlegger å lage det til skikkelig med kontor på kjøkkenet når vinduet der er byttet, og erstatte bordet med en benk i vinduskarmen, så jeg får sitte skikkelig der med utsikten til Hornelen som landskap. Jeg har begynt å sette så innmari pris på naturen jeg har hatt rundt meg i 32år, jeg har bare vært blind en stund. Jeg har heller ikke hatt muligheten til å komme meg rundt så mye, og har egentlig vært låst her i leiligheten eller gående i gaten her. Jeg har aldri vært i utlandet, sånn foruten om Sverige, Danmark og Tyskland. Men jeg regner ikke dette som det store utland. Jeg har rett og slett ikke opplevd så mye. Dette er forandret nå, og jeg føler jeg beriker dagene mine hver eneste dag med nye erfaringer og normaliteter som er helt nytt for meg men en liten sak for dere. Jeg kan bli i ekstase jeg bare av å se en ørn, det kribler i hele kroppen min og jeg får en rusfølelse jeg aldri har fått av alkohol eller amfetaminen jeg har puttet i årene. Det er en beruselse, men den er lovlig og sunn. Jeg kan også sitte å nyte på ekte en skive med kvitost og eple på, og tar meg selv i å stønne litt. Altså alt blir ekstra for meg, og mange vil nok tro jeg mangler noe en plass. Men for meg er alt dette helt nytt, og jeg er som ett barn i en sukkertøysbutikk. Jeg vil ha alt av opplevelser, og følelser som er gode for meg, jeg vil kjenne at jeg har muligheten til å oppnå det jeg vil, og jeg ønsker å føle meg normal. En rusfri hverdag skal være normalen for meg, og det føler jeg det er nå. Jeg tenker aldri tanken på at det hadde vært godt med en øl, tross at jeg sitter med folk som tar seg en. Det bryr meg ikke, og uannsett hva folk sier eller påvirker så er det totalt utelukka for meg, jeg bare kjenner det med en gang det oppstår. Før hadde jeg vurdert det, eller tenkt tanken iallefall. Dette gjelder ikke nå. Jeg føler jeg har kommet lenger enn lengst. Men at prosessen ennå er ung, masse kan skje, og jeg gjør meg klar til kamp uannsett. Jeg er forberedt mentalt og psykisk på å få dårlige dager, bli trigget som pokker, og være i konflikter som sårer hjertet, men det er verdt det.
Jeg får leve som ett normalt menneske, og da er alt verdt det.
Så lenge vi er lykkelige og har det godt, og ikke føler noe sug, så er det de viktigste for oss. Andres byrder legger vi ikke på oss selv, og andres drama holder vi oss laaangt unna, det har vi brukt hele livet på og det har tydeligvis ikke ført oss noe videre. Andres forkortkomming eller mangler på empati eller respekt for oss overser vi så godt vi kan, og har ingen betydning for hvordan vi sover om natten. Vi gjør en innsats sammen for samfunnet rundt oss, og vi bruker oss selv som ett eksempel, alt vi gjør, gjør vi gratis og av fri vilje. Vi er ikke ansatt noen plass eller får lønning, annet enn i motivasjon, stor glede og vi lærer så sinnsykt mye på veien! Det er betalingen vi får.
Det eneste jeg krever er at avtaler blir holdt, fokuset må være rettet mot målet, og ikke alt surr rundt, jeg setter klare grenser for rusbruk rundt meg selv og min kjære, og mitt hjem er alltid åpent for dem som trenger oss på en eller annen måte. Så lenge jeg blir møtt med den respekten jeg fortjener, går jeg verden rundt for å fremme saker, stå på for å fjerne urettferdighet og skape gode holdninger til ett tabubelagt område som veldig veldig mange sliter med, men som har blitt så usnakket om at folk vegrer seg for å stå frem og ta tak i problemene sine fordi dem er redde for å bli dømt, miste noe eller bare bli avslørt.
Sånn vil jeg ikke ha det lenger! Og jeg er villig til å gjøre alt i min makt for å endre dette, og det krever jeg respekt for.
Jeg jobber 24/7 og for det meste igjennom iPaden min, så noe overarbeidet blir jeg overhode ikke! Iallefall ikke nå under disse omstendighetene vi er i. Jeg kan gjøre mye enkelt uten å slite meg ut, og jeg liker å sitte her og styre og organisere for dem jeg er glad i og har troen på.
Det gir meg mer enn jeg gir, og det lover jeg til dere som har vært bekymret for dette 🙂 at jeg brenner lyset i begge ender. Det skjer ikke og det sverger jeg på 🙂 jeg kjenner de fleste, jeg har løyet mye selv og har lest boka om bortforklaringer, og måter å lure folk på. Jeg er en mester på manipulasjon, fordi jeg har vært der selv, og livet har gjort det slik at jeg er ufattelig lite naiv av meg, selvom jeg er født blond og det går rykter om at dem ikke skal være smarte, men veldig mange beviser motsatt gang på gang. En myte rett og slett!

Neglelakk fra lyko i mange forskjellige farger! AnbefalesNeglelakk som tørker på sekunder! Annonse

IsaDora

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg