Fortrengte minner kommer til overflaten

Det er helg igjen og jeg må ærlig innrømme at jeg har sovet på sofaen siden jeg kjørte min kjære på jobb! uka har tatt det beste utav meg og nå lader jeg opp til morgendagen og alle følelsene som ligger i disse samværene. Jeg gleder meg og gruer meg på samme tid og er nærvøs som alltid. 

Da jeg var med på Metalheads against bullying sitt snapchatprosjekt var fokuset mobbing! jeg har aldri snakket med noen om dette og har skjøvet det foran meg, jeg har rett og slett fortrengt hvor jævlig det var. Flere dager før jeg skulle “på” så begynte prosessen og mange minner som jeg rett og slett hadde glemt kom opp igjen. Jeg har hele tiden bagatellisert mobbingen i mitt eget hode, men nå som voksen innser jeg hvor alvorlig dette var og hvordan dette har påvirket meg igjennom resten av livet, det har rett og slett preget meg mer en jeg ville innrømme og nå bearbeider jeg ikke bare fortiden med rus og helvetet der, men også starten på livet og mobbingen igjennom hele skolen. Jeg har mange tanker og massevis og arbeide med for å både bli ett bedre menneske men også forstå hvordan det kunne gå så galt som det har gjort. Dette prosjektet ble mer en jeg trodde og har endret prosessen min, rett og slett.  

Jeg har jo snakket om denne selvransakelsen ifra helvetet man må gå igjennom når man velger ett rusfritt liv, iallefall jeg måtte det. Det tar enormt med krefter og når det står på så er psyken helt utslitt, jeg tror man vokser på dette og det er derfor jeg utsetter meg for alle disse spøkelsene ifra fortiden fordi jeg vet at jeg psykisk må gjøre noe annerledes en før. Jeg har alltid bare fortrengt ting og trodd de var ute av verden, helt til dem har blitt kastet på meg og ødelagt alt igjen, det akter jeg å aldri la skje igjen. Jeg jobber aktivt hver eneste dag og i dag er jeg veldig sliten og sofaen er faktisk min beste venn! 

Og jeg som trodde at dette rusfrie livet ville bli så kjedelig og ensomt! det ble noe helt annet en det jeg trodde og glad er jeg for det. I livet mitt har jeg ikke plass til å kjede meg og ingen plass til rusen lenger, etterhvert så blir det en vane og ikke ruse seg som den gangen da vanen var å ruse seg, vi er vanedyr vi mennesker og nå er vanene mine og nyte dette livet til det fulle og ta med meg alt jeg lærer og faktisk klarer å huske i mer enn en dag! 

Det er fredag folkens! og i morgen suser vi avgårde til verdens beste barn! 

 

Her er gruppa dere ikke vil gå glipp av!

Jeg har oppdatert gruppa jeg har til bloggen på Facebook! Her vil jeg poste alle nye innlegg slik at det blir lettere og følge med! Meld dere gjerne inni denne gruppa ved 

å klikke på linken! ❤️https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg