En fantastisk spennende dag i vente!

Denne uken har livet og hverdagen startet igjen etter jul og jeg merker at både kropp og sinn ikke er vant med dette aktivitetsnivået da vi bare har vært her hjemme syk over så lang tid, det går fort i svingene og jeg gleder meg til at dette omsider igjen er normalen. I dag blir en spennende dag på flere måter og jeg gleder meg til og ta fatt på denne torsdagen! 🙂

Snart skal jeg til psykolog og fortsette denne traumebehandlingen jeg har tatt tak i, og jeg ser frem til disse timene. Det er ikke lenge siden jeg sa at jeg ikke maktet og leve slik lenger, da jeg ble kastet inni traumene mine bare av en telefonsamtale eller at jeg såg ett menneske på gata, jeg mente det da jeg sa det og det har blitt mye bedre etter at jeg startet behandling. Her en dag fikk jeg en telefonsamtale som omhandlet dette mennesket som trigger alle traumene mine uten å gå i kjelleren eller få panikkanfall. Jeg har kommet langt men akter ikke å la noen traumer plutselig slå meg ut igjen og ønsker å være forberedt. Etter ett langt liv med undertrykking av følelser og reaksjoner er jeg omsider klar til å ta tak i disse mørke og vanskelige tingene.

Det er litt merkelig og si at man gleder seg til disse timene da jeg har skydd all hjelp og systemet så lenge jeg kan huske, men nå bruker jeg det aktivt sammen med selvhjelpsgrupper og andre teknikker slik at jeg en dag skal bli frisk av dette også. 

I kveld skal jeg for første gang på den nyoppstartet gruppa våres på en klinikk! jeg var syk på første møte og måtte avstå og tok dette med tungt hjerte siden det første møtet alltid setter standaren for hvordan gruppen blir, men jeg ser frem til å kunne delta i dag og kjenner det godt i magen. Jeg har virkelig troen på disse gruppene og syns det er så viktig at alle vet at dem har noe å gå til, noen og søke til og noen som alltid har ryggen din om du tar steget og velger ett rusfritt liv, jeg ble selv “reddet” ifra ensomheten og denne følelsen av å stå aleine med ett valg om å leve rusfritt, så jeg vet hvordan dette føles, jeg ønsker å gjøre en forskjell og tenker dette er en god start! 

Jeg får være med på så mange spennende ting og får brukt min erfaring i alle oppgavene, jeg får være kreativ og jeg elsker det! aldri før har det vært en fordel og ha ett turbulent liv bak seg med erfaringer ifra alle områder, før nå når jeg kan bruke det til å hjelpe andre. Kunnskapen vi som har vært der selv innehar er viktig og bør utnyttes mer enn den gjør i dag og jeg håper vi i fremtiden ser både flere erfaringskonsulenter og mer mennesker med egenerfaring på institusjoner og hjelpetiltak! 

Nå skal jeg roe litt ned før timen min og forberede meg mentalt, vi blogges folkens <3 takk for delinger og engasjement! dere er unike <3

 

Her er gruppa dere ikke vil gå glipp av!

Jeg har oppdatert gruppa jeg har til bloggen på Facebook! Her vil jeg poste alle nye innlegg slik at det blir lettere og følge med! Meld dere gjerne inni denne gruppa ved 

å klikke på linken! ❤️https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

4 kommentarer
    1. Hei Monica. Så kult å lese at du tar tak i tinga som gjør vondt.. Du er rå😊 stå på! Gleder meg til å se mer fra deg fremover! PS.. Har også levd et liv i rus, før ungene kom. Er i Lar behandling nå. Å går i samtaler. Ha en fortsatt fin dag. Therese

      1. Hei Therese! Og takk for hyggelig kommentar ❤️ Jeg ser flere og flere fortelle at dem kuttet rusen før dem fikk barn og ingenting er bedre en det, kunne ønske jeg var smart nok til å gjøre det samme men ble mor som 16år 😊 kjekt at du vil følge bloggen og livet 🌹 ha en kjempefin dag videre

    2. Flott jobbet at du greier og bli rusfri og søker hjelp til psykolog og gruppe terapi. Ser opp til mennesker som har ei sån innstilling det er sikkert ikke lett men du greier dette bare så beundringsverdig at noen greier det
      Ønsker deg lykke til videre

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg