Ubehagelig og frykte for sitt eget liv

Det er ikke slik at jeg tror jeg blir drept, men angsten er der. Når mennesker er uforutsigbare og man vet dem er istand til hva som helst så blir man lammet og paralysert når man føler seg truet. I dag har vært en tung og litt surrealistisk dag, men jeg har mange mennesker i ryggen. Jeg har opplevd massiv støtte i dag, og det er jeg evig takknemlig for. 

Å frykte sitt eget liv er sikkert en overdrivelse, men det er faktisk slik at jeg igjennom livet faktisk har fryktet på ekte for mitt eget liv, jeg har vært nær og bli drept og har opplevd traumatiske opplevelser som jeg gjenopplever når jeg blir utsatt for reell fare som dette, jeg vet at dette mennesket ikke ønsker meg godt og jeg aner ikke hva han er i stand til. 

I dag har fokuset vært og unngå og møte på han, unngå og være i områder jeg vet han kan være og faktisk og isolere meg selv bak lukkede dører, alt er låst men allikevel ser jeg han overalt, kroppen er i beredskap og jeg kvepper til bare jeg hører en lyd og det eneste jeg nå gleder meg til er når jeg vet han ikke er her lenger og at permen er over. 

Denne dagen har vist meg at jeg har en lang vei og gå med meg selv, for jeg kan faktisk ikke endre noen andre. Det eneste jeg nå kan gjøre er og bygge meg selv opp til den dagen han faktisk kommer ut, for det gjør han og da kan jeg faktisk ikke leve på denne måten.

Jeg er glad jeg har vært åpen og ærlig om dette, for uten alles støtte hadde dette blitt en langt tøffere og vanskeligere dag, alt i alt har jeg hatt det bra.

Nå gleder jeg meg til og legge meg, jeg gleder meg til i morgen når dette marerittet er over og jeg omsider kan senke skuldrene mine og gå tilbake til livet mitt. All jobb har stått på vent i dag, jeg har vært fullstendig borte mentalt men i morgen er det en ny dag og jeg håper den blir bra. 

 

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

7 kommentarer
      1. Helt feil av offeret skal flytte! Uansett situasjon skal ikke offeret straffes mer, gjerningsperson/mobber/hva det måtte være er ansvarlig for sine handlinger!

    1. Jeg mener det er helt hårreisende at det ikke en gang lar seg gjøre å få nedsatt en ‘restraining order’ (kommer ikke på hva det heter på norsk) på folk som dette her! For meg, blir det helt feil at ofre skal måtte leve med frykt på denne måten!
      – Og når det kommer til å oppsøke folk, så mener jeg faktisk det skulle latt seg gjøre å nedlegge besøksforbud mot folk en overhodet ikke vil ha kontakt med! Som alle andre regler, vil det selvsagt være spesielle situasjoner som krever bestemte reguleringer (som f.eks i tilfeller der det dreier seg om felles barn), men jeg kan virkelig ikke se problemet med å få til en slik ordning nå som alt automatisk registreres på data uansett. Dette ville jo unektelig både bidratt til en økt trygghet hos folk, for ikke å snakke om at det vil være til hjelp i bevisførselen dersom noe skulle skje! For i det det foreligger et besøksforbud, og dette er brutt, så vil jo dette si en hel masse om opptakten til det inntrufne!..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg