Kan en blogg endre samfunnet?

Å være åpen om problemene sine og blottlegge sjelen sin på en blogg som alle kan lese kan til tider være utfordrende. Dette handler ikke bare om meg selv men hele min familie og omgangskrets, alle som tar en del i livet mitt og alt som skjer i det blir publisert på åpent nett så alle kan se. Noen ting er vanskeligere og skrive om enn andre og helst når det kommer til andre mennesker, jeg ønsker ikke og utlevere noen men det er vanskelig når jeg skal fortelle dere historien og meg og mitt liv. Jeg håper at jeg klarer og balansere det godt nok slik at ingen føler seg støtt av det jeg skriver. 

Dette har vært de 491 tyngste, verste mest traumatiserende men også de mest lykkeligste dagene i mitt liv, og alt er dokumentert på en offentlig blogg. Jeg ønsker og inspirere og vise at alt er mulig så lenge man ønsker det nok, og mitt inntrykk er at denne lille bloggen faktisk hjelper noen! jeg kan ikke be om noe bedre, det var hele poenget med denne bloggen og jeg har allerede oppnådd det jeg ønsket. Blogging er avhengighetsskapende og man blir helt oppslukt i det til tider! heldigvis har jeg ingen annen jobb akkurat nå og har all tid i verden til og fokusere på innhold og meningen med bloggen min. Det er meg en sann ære og få dele hverdagen med dere! 

Å endre livet er en ting, det klarer man med viljen og motivasjonen som ligger i endringen, noe helt annet er og gjøre det mens hele verden ser på. Jeg vet innerst i hjertet mitt at jeg aldri vil angre på dette, fordi jeg ser at det nytter! det kommer noe utav denne bloggingen som ingen andre enn meg ser. Jeg føler fremgang hver eneste dag og ofte er bloggen motivasjonen til og stå opp om morningene når det stormer som verst. 

Jeg ønsker og bane vei og vise at det ikke er så farlig og være åpen om problemene sine, jeg ønsker og bryte ned disse tabuene som er overalt rundt oss og ett forvrengt menneskesyn jeg aldri klarer og sette meg inni! måten vi behandler hverandre på er helt forferdelig og se på, spesielt disse som faller utenfor samfunnet og som aldri øyner håp om å få komme inn igjen. Det er SÅ vanskelig når man først har fått ett problem de fleste ikke kan sette seg inni, og hjelpen er så langt unna. Jeg ser dette hver eneste dag samtidig som jeg ser debatter der det blir uttalt at alt har blitt så mye bedre! det er nesten så en går med skyggelapper og ser bare det man ønsker. 

Jeg ønsker og fortelle disse historiene “vanlige” mennesker ikke våger og fortelle, jeg ønsker og ta dere med inni livet på godt og vondt, og jeg håper dere fortsetter og være med meg i hverdagen der jeg kjemper imot store odds og får fordeler jeg tenker absolutt alle skulle hatt. Fordi jeg er så åpen så er hjelpen ikke langt unna, det skal ikke være slik at fordi jeg våger og heve stemmen så skal jeg få hjelpen alle fortjener.

Det er så mange feil der ute som jeg ønsker og gjøre noe med, og denne bloggen er bare starten og mitt talerør som jeg ønsker forandrer samfunnet rundt meg med. Jeg kunne selv ønsket og funnet en slik blogg den dagen jeg tok valget om å velge rusfriheten selv. Derfor fortsetter jeg til krampen tar meg 🙂

Her er gruppa dere ikke vil gå glipp av!

Om dere liker denne bloggen og har lyst og følge med videre så har jeg laget en gruppe til bloggen der jeg poster alle nye innlegg og små overaskelser! meld dere inn via linken her og vær med meg videre i denne rusfrie tilværelsen!  ❤️https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

4 kommentarer
    1. Vet du, jeg ser at du har en indre styrke som vokser, og jeg blir så glad for deg. Tenk, det er faktisk sånn at man blir sterkere i «sitt eget jeg» når man går gjennom kriser. Nå våger du å velge konfrontasjon rusfri! Flotte du!❤️ Du står i det, og du tør å si imot for å beskytte og ta vare på deg. Det er et gigantisk stort skritt, og veldig positivt. Du styrer, og lar ikke andre velte deg over til hva DE vil. Som at du avslår videosamtale, du avviser andres forsøk på å herske i ditt liv. Hurra! 🤗 Du vil ta kontakt med fengsel og politi, flott og viktig! Du viser styrke og tøffhet ved å selv ta avgjørelser som andre før trolig har overstyrt. Du lar deg ikke manipulere. Du aner ikke hvor glad jeg er på dine vegne.🌸Husk å hvile hodet innimellom.
      Lag deg, og dere, en superfin dag.🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg