De jævla listene kommer til og ta livet av meg

Dette her får bli dagens utblåsning! jeg er nemlig frustrert på meg selv og disse listene jeg lager. Det er ikke hvilken som helst lister, men eviglange lister over ting jeg krever og forventer av meg selv, dere kan tro disse listene var lite realistiske da jeg gikk her med knekt og nyoperert rygg men listene var like lange og minst like krevende som nå.😌

Jeg tror det har med min diagnose og gjøre, jeg har liksom alltid gjort det og det har alltid vært skyhøye krav til meg selv, noen ganger er listene så omfattende at selv ett overmenneske hadde fått problemer men jeg aner ikke hva jeg skal gjøre for og slutte med det. 😒 Med det samme jeg startet på medisinene forsvant disse listene mine, jeg kasta dem i boss og ble heller inaktiv en aktiv som før, det var faktisk en befrielse og slippe dette presset jeg legger helt på meg selv med egen vilje men nå er den tilbake for fullt. Jeg vet ikke om dette er en form for selvskading, men det virker til og være på grensen av noe slikt.

For og konfrontere meg selv og prøve og stå til rette for hva jeg gjør mot meg selv legger jeg i dag ut listen jeg har laga meg, alt dette forventer jeg av meg selv innen torsdag… Alle disse tingene krever jeg ellers sitter jeg igjen med en følelse av å være mislykka, av å ikke klare og prestere og jeg innser galskapen. Det virker som om jeg har en konkurranse med meg selv, om å prestere og mestre dette livet. Perfeksjonisme som er skadelig og ett stort behov for og yte, klare seg selv.

Det er skamfullt og innrømme dette, man ønsker jo ikke og være slik… det har hjulpet meg litt og vite at jeg har ADHD og at disse tingene kanskje har en sammenheng med denne men jeg ser jo hvor skadelig og lite oppbyggende disse listene over krav er for selvtilliten, den kan knuse hvem som helst. Jeg vet faktisk ikke hvorfor jeg deler dette, det er flaut og skamfullt men innerst inne håper jeg at noen der ute faktisk sitter og kjenner på det samme, som kan fortelle meg at dette faktisk bare er en del av denne diagnosen jeg stadig lærer og kjenne.❤️

Man føler seg litt mislykka når man sitter med lange lister som man ikke har sjanse  til og klare og gjennomføre og man velger og gjøre det selv.

Jeg er Monica, jeg er komplisert og rar, jeg har ett kaos i hodet hele tiden og lager meg lister som knuser selvtilliten.

 

 

 

Lyst og følge oss videre?

👇Liker du denne bloggen?

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

4 kommentarer
    1. Slike lister lager jeg også – i en app på telefonen. Men jeg ser på dem som huskelister. Jeg sletter punkter etterhvert om de er utført eller jeg ikke gidder / orker / prioriterer å gjøre dem. Slik får jeg dem ut av hodet og ned på «papiret» Fordelen med lister i app er at det er lett å slette punkter og vipps blir listen kortere😊 Men jeg heier på deg, og jeg ser hvor vanvittig langt du har kommet med livet ditt! Du er så fin du❤️

    2. Neida Monica, ikke bare du som har slike lister….og jeg har ikke ADHD heller..og min ene datter elsker lister og..vi er nok bare slike listemennesker, som prøver å ha /få oversikt. Jeg elsker lister!
      Men sjelden jeg kommer gjennom dem da..
      Er jo ei bok som heter “Listelykke” tror jeg den heter, av Gunn Beate Reinton Ulnes(litt usikker på siste navnet.)
      Den kan du jo ønske deg til jul eller kjøpe sjøl! Altså ei som har skrevet bok om lister!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg